سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: عمل جراحی درمان طلایی بی اختیاری بانوان Trans Obturatore tape ) TOT) برای نخستین بار در نیشابور به وسیله متخصصان زنان این مرکز انجام شد.

انجام نخستین عمل جراحی بی اختیاری ادرار بانوان در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، علی موحد  عنوان کرد: بی اختیاری ادراری از موارد بسیار شایع در بین بانوان است که علل مختلفی دارد و درمان انواع بی اختیاری های بانوان به ۲ دسته درمان دارویی و جراحی تقسیم می شود.

وی ادامه داد: درمان دارویی صرفاً می تواند برخی انواع بی اختیاری را که به صورت عفونت ادراری، تکرر ادرار و بی اختیاری به دنبال آن هستند را درمان کند. اما مواردی از بی اختیاری که بدنبال افزایش سن و زایمان های متعدد در بسیاری از بانوان ایجاد می شود و ریزش ادرار با کار سنگین، سرفه و خندیدن را شامل می شود ناشی از افتادگی مجرای ادراری بوده و صرفاً با جراحی درمان می شوند.

سرپرست مدیریت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: انواع مختلفی از درمان های جراحی وجود دارند که در این بین بهترین و کم عارضه ترین نوع، جراحی تخصصی TOT است که به وسیله جاگذاری مواد توری مانند در اطراف مجرای ادراری انجام می شود که درصد بسیار زیادی از بی اختیاری ادراری را درمان کرده و با کمترین عارضه و آسیب نسبت به سایر جراحی‌ها انجام می شود و در حال حاضر در دنیا به عنوان ساده ترین درمان طلایی بی اختیاری ادراری شناخته می شود.

موحد افزود: این عمل با جراحی‌های اصلاح افتادگی مثانه و رحم کاملا متفاوت بوده و با هدف مشخص اصلاح بی اختیاری انجام می‌شود.وی ادامه داد: هم اینک در بیمارستان حکیم نیشابور، امکان انجام این شیوه جراحی وجود دارد و بیماران در صورت تمایل می توانند آن را برای درمان انتخاب کنند.

 مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی در سطح شهرستان نیشابور فعال است.بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز، هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک، پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.