قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به قرارگیری در روز گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا، گفت: دروازه های ارتباط مقتدرانه و آبرومندانه ایران با دنیا امروز گشوده شده است.

امام جمعه قزوین: ارتباط ایران با سایر کشورها امروز از موضع اقتدار دنبال می‌شود

به گزارش قدس‌آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به اینکه ۲۳ تیر ماه روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان نام گذاری شده است،گفت: این روز با سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی همزمان شده است.

امام جمعه قزوین با طرح این پرسش که تعامل سازنده با جهان چطور ممکن است؟،گفت: اگر آمریکا برای ما تصمیم بگیرد که با کدام کشور دوست باشیم یا نباشیم این نامش تعامل سازنده نیست بلکه ذلت پذیری است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر قدرت خود را ابتدا به دنیا ثابت کردیم و توان موشکی خود را به دشمنان خدا و مستضعفان عالم نشان دادیم و بعد از آن با هرکشوری صحبت کنیم، این تعامل از روی اقتدار و عزت بوده و یک ارتباط آبرومندانه است.

امام جمعه قزوین همچنین گفت: امروز با کشورهای مختلف دنیای ارتباطات آبرومندانه و از سر عزت و اقتدار برقرار می کنیم که نتیجه خون شهدا، هدایت ها و رهنوردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نتیجه عمل به آیات قران است.

وی با بیان اینکه قران جلوی ما را برای تعامل و ارتباط با غیرمسلمانان نگرفته اما ۲ شرط قائل شده است، یک این که آنان با دین شما در جنگ نباشند یا قران نسوزانند و دیگری اینکه شما را از خانه تان بیرون نکنند، بنابراین با صهیونیست ها که خانه مسلمانان را خراب کرده و آنرا اشغال می کنند امکان دوستی وجود ندارد و باید با آنان جنگید، سزای آنان موشک های ویران گر است اما با دیگر ملت ها می توان ارتباط برقرار کرد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما باید براساس تاکید قرانی "أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ و رُحَمَاء بَیْنَهُمْ" با دنیا ارتباط برقرار کرده و وظایف دینی و کلی خود را به انجام برسانیم.

آیت الله عابدینی به سفر رئیس جمهور در کشورهای مختلف آفریقا اشاره کرد و گفت: آفریقا فرصت های بزرگی برای ما دارد که از جمله آنها باید به فرصت تجارت و صادرات، استفاده از معادن ارزشمند و سرزمین های کشاورزی این بخش از دنیا اشاره کرد که می توان از این موارد در راستای منافع کشور استفاده برد.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل با آفریقا همچنین می تواند منجر به تقویت جبهه مقاومت اسلامی در برابر دشمنان و فرصتی برای حمایت از مسلمان مستضعف و محروم این بخش از دنیا شد.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به قرارگیری در روز خانواده و تکریم بازنشستگان،گفت: ۲ عنوان بازنشستگی داریم یکی آن که حقوق بگیر است و سن شغلی او به مرحله ای رسیده که دست از کار می کشد اما بسیاری از پدران و مادران و بزرگان ما بازنشسته رسمی نیستند و ما برای ما عزیز و قابل احترام هستند، این اسمشان بازنشسته نیست و استخدام جایی نبوده اند اما یک عمر زحمت کشیده اند.

آیت الله عابدینی بر ضرورت تکریم بازنشستگان، سالخوردگان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تاکید کرد و گفت: دین ما و ائمه اطهار (ع) دذر مورد این مساله و احترام و تکریم این افراد سفارش زیادی کرده اند.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) بزرگان خانه و خانواده را برکت دانسته اند،افزود: اگر برکتی را بردیم و در خانه سالمندان گذاشتیم به خود جفا کرده ایم، چرا که انسان خود را از برکت دور نمی سازد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید به انسجام خانواده و استحکام رابطه بین زن و شوهر و فرزندان و والدین توجه جدی و ویژه داشته باشیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه در آستانه سال ۱۴۴۵ هجری قمری قرار گرفته ایم،گفت: سال قمری با محرم که با نام و یاد مولای ما سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گره خورده است، آغاز می شود.

وی با بیان اینکه محرم دل های ما را برای عرض ارادت و محبت هرچه بیشتر به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) مهیا می کند،افزود: شعله های عشق به اباعبدالله الحسین نزد دوستدارانش هیچ گاه خاموش و سرد نمی شود.

آیت الله عابدینی با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم و چندین میلیونی هرساله اربعین حسینی،گفت: ملت های مختلف با عقاید و سلایق متفاوت اما با عقیده خود را در این مراسم معنوی شرکت می کنند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) نشان دهند، این عشق همیشه موج می زند و شعله و برافروختگی آن همیشگی است و با هیچ چیز خاموش نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.