معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور و دولت سیزدهم بی‌وقفه پای کار تعاونی‌ها بوده و پیگیری مستمر برای رفع مشکلات این بخش دارند.

حمایت رئیس جمهور از تعاونی‌ها بی‌سابقه است/ کمبود اعتبار در حوزه تعاون نداریم

به گزارش قدس‌آنلاین، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دومین روز سفر خود به استان مازندران با همراهی حجت‌الاسلام عالی مشاور استاندار مازندران و دبیر قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی استان، علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان مازندران شرکت کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به ضرورت توانمندسازی تعاونی های از لحاظ مالی و تخصصی اظهار داشت: اتاق تعاون باید بزرگ شود در حالی که دولت باید کوچک سازی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارگشاترین امور ایجاد اشتغال، توسعه بخش تعاون است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اعتقاد ویژه ای به تعاون و تعاونگران دارند و بارها در سیاست های کلی، سخنرانی ها و دستورها آن را تاکید می‌کنند.

مسکنی خواستار رفع مشکلات تعاونی ها شد و گفت: مدل تعاونی به مردم امکان می دهد از طریق خودیاری و همیاری حقوق و نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را برآورده کنند.

وی هدف نهایی بخش تعاونی را کمک به دولت در اجرای سیاست‌ها برشمرد و ادامه داد: رئیس جمهور  و دولت سیزدهم بی وقفه پای کار تعاونی ها هستند و پیگیری مستمر دارند.

این مسئول با اعلام اینکه دولت سیزدهم اعتقاد ویژه ای به تعاون دارند و شرایط حال حاضر بهترین موقعیت برای رشد و توسعه تعاون در کشور است، گفت: اعتبارات و تسهیلات بسیار خوب و بی‌سابقه‌ای تا کنون در دولت سیزدهم برای تعاونی‌ها تخصیص و پرداخت شده و این اعتبارات در ماه‌های آینده با روند رو به رشد محسوسی ابلاغ خواهد شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه تعاون کمبود اعتبار نداریم، اظهار کرد: حتی یک تعاونی هم نباید بدلیل کمبود اعتبار دچار مشکل شود.

مسکنی بیان کرد: توجه به تعاونی های کوچک می تواند اشتغال آفرینی را در پی داشته باشد و توجه به تعاونی های بزرگ علاوه بر ایجاد اشتغال رشد تولید ناخالص داخلی را در پی خواهد داشت.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات بی سابقه دولت و حمایت از بخش تعاون را تشکیل شورای هماهنگی تعاون در کشور به ریاست شخص رئیس جمهور و دبیری وزارت تعاون دانست که شوراهای متناظر آن در استان ها به ریاست استانداران شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه بخش تعاون باید مدل ها و افکار نو  وارد شود و قوانین باید بروزرسانی شود، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در دولت سیزدهم ابلاغ سند توسعه تعاون است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:در سند توسعه تعاون بحث آموزش تعاون و کار گروهی در مدارس مورد تاکید قرار گرفته که ترویج  و تعاونی دانش آموزی بعد از چند دهه می تواند شکل بگیرد.

مشاور استاندار مازندران و دبیر قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی استان نیز در این نشست گفت: اصلی ترین نماد اقتصادی و مدل اقتصاد اسلامی تعاون است که در دنیا به بهترین نحو از آن استفاده می شود.

حجت‌الاسلام علی اصغر عالی با اشاره به اینکه تمام دنیا از مدل اقتصاد تعاونی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تعاونی‌ها به عنوان تشکل های اقتصادی و اجتماعی توان و ظرفیت لازم برای سازماندهی اقشار و گروه های مختلف مردمی در جهت ایجاد توسعه انسانی پایدار را دارند.

وی با بیان اینکه برای احیای تعاون باید فرهنگ هم اصلاح شود، ادامه داد: در اتاق های فکر تعاون باید ساز و کار مناسب برای بخش تعاون ایجاد شود.

مشاور استاندار مازندران افزود: در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی باید از ظرفیت اتحادیه تعاونی‌های صنایع تبدیلی استان استفاده شود.

حجت‌الاسلام عالی ابراز امیدواری کرد:با همکاری دستگاه‌های دیگر، موانع سر راه سرمایه‌گذاری در کمترین زمان رفع و زمینه رشد تولید و توسعه اقتصادی فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه گفت: با پیگیری‌های دولت و وزارت تعاون شاهد روند رو به رشد تعاون در کشور هستیم و باید با هم‌افزایی و تعامل گام های بزرگی در راستای توسعه تعاون برداریم.

علی باقری اظهار کرد: اتاق تعاون باید آنقدر توانمند شود تا به پشتوانه آن تعاونی ها رشد کنند.

وی افزود: با پیگیری های وزیر تعاون و معاونت امور تعاون کمبود اعتباری در حوزه تعاون نداریم و تعاونی ها باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.