استاندار کردستان گفت: طرح‌های مهمی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها راه آهن همدان سنندج است که پاییز افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان: راه‌آهن همدان سنندج پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امروز در مراسم گرامیداشت روز تکریم خانواده و بازنشستگان استان که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، با تبریک این روز به جامعه بازنشستگی استان اظهار داشت: بازنشستگان، گنجینه.های تجربه و دانش هستند. 

وی با بیان اینکه مشکلات جامعه بازنشستگان دغدغه ذهنی تمام مسوولین استان است، خاطرنشان کرد:  در زمان بازنشستگی هزینه‌های درمان بیشتر می‌شود لذا تلاش دولت و استان کاهش این مشکلات است.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: بخشی از مشکلات مربوط به استان و بخشی نیز در سطح سیاست‌های کلان کشور است   لذا در نشست مشترک استانداران و هیات دولت در چند روز گذشته موضوع و دغدغه‌های بازنشستگان را مطرح کردیم.

استاندار کردستان از پیگیری جدی پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی و جنگی برای بازنشستگان ۶ استان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر مزایای مناطق جنگی برای شاغلین استان لحاظ شده اما تاکنون به بازنشستگان پرداخت نشده که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی به لزوم حل مشکلات بازنشستگان در استان تاکید کرد و گفت: مسافرت‌های گردشگری برای بازنشستگان همچون گذشته احیا شود.

زارعی‌کوشا افزود: هر برنامه و اقدامی لازم باشد برای تکریم و رفاه بازنشستگان انجام می‌دهیم  و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم پرداخت هزینه‌های درمان در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مختلف امکانات رفاهی را در اختیار بازنشستگان دستگاه‌های دیگر قرار دهند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به اقدامات پیش رو در استان برای سال جاری اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای نسبت به استان کردستان دارد و افتتاح طرح بزرگ آبرسانی نشان دهنده این مهم است.

وی با اشاره به اینکه آینده فوق‌العاده خاصی برای اقتصاد استان پیش‌بینی می‌کنیم، اضافه کرد: طرح‌های مهمی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها راه آهن همدان سنندج است که پاییز قطعا افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: از زمان گذشته خام‌فروشی مواد معدنی در استان مشکل جدی بود، اکنون برای جلوگیری از خام‌فروشی، زنجیره فولاد تکمیل و اجرا خواهد شد که کردستان را به عنوان یک استان صنعتی معرفی خواه کرد.

وی اذعان کرد: در سال جاری ۱۶ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراض دیم کردستان به آبی تبدیل می‌شود که با آبی شدن هر هکتار، زمینه برای اشتغال یک تا سه نفر فراهم می‌شود.

استاندار کردستان به افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان سنندج هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموعه مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج راه‌اندازی شد که جزو بهترین مرکز پیوند مغز استخوان کشور است.

در این مراسم از ۶ بازنشسته نمونه کشوری در استان کردستان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.