گردشگر چینی با بیان اینکه ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان به لحاظ تاریخی و تمدنی است، گفت: ادعاهای غرب علیه این کشور مسلمان دروغ و اشتباه بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

گردشگر چینی: ادعاهای غرب علیه ایران دروغ است

به گزارش قدس آنلاین،  خانم  یانگ لی از اینکه برای نخستین بار به ایران و تبریز سفر کرده است، ابراز خرسندی کرد و افزود: من در شهر وان ترکیه برای بازاریابی و تجارت تخصصی خود رفته بودم که از آنجا اطلاعاتی درباره تبریز و بازار تاریخی این شهر دریافت کرده و مشتاق سفر به این شهر زیبا شدم.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش موجود در تبریز بسیار لذت بخش است، ادامه داد: اینکه در برخی رسانه های غربی ادعا می شود در ایران امنیت و آرامش وجود ندارد به هیچ عنوان درست نیست و مردم این کشور بسیار مهمان دوست و عاشق گردشگران خارجی هستند.

لی اسلام را یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از بروز اتفاقات بد و نامناسب در ایران دانست و گفت: مسلمانان طبق عقاید دینی خود هیچگاه دنبال رفتارهای زیانبار نمی روند و اسلام آنها را از این نظر محافظت می کند.

وی که در هتل بوتیک و خانه تاریخی سرخه ای که چندی پیش در جریان سفر ریاست جمهوری به تبریز افتتاح شد، ساکن شده است، مشاهده آثار تاریخی و تمدنی این شهر را شگفت آور و بسیار دلچسب دانست و با تاکید بر اینکه پس از جستجو درباره هتل های تبریز به علت تاریخی بودن این مکان، آنرا برای اقامت انتخاب کردم افزود: از بابت این انتخاب بسیار خرسندم.

لی یکی از جاذبه های بسیار مهم تبریز را غذاهای لذیذ عنوان و اظهار کرد: در همان ابتدای ورودم به این کهن شهر بلافاصله به بزرگترین بازار مسقف و تاریخی جهان رفتم و در یکی از رستوران های سنتی آنجا ناهار خوردم که بسیار خوشمزه بود و در ادامه بلافاصله تصاویر آنرا برای دوستان و خانواده ام ارسال کردم.

وی از علاقه خود به مکان های تاریخی کشورهای مختلف خبر داد و با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از این مکان ها برای جلب گردشگر بهره برداری می کنند، روسیه را یکی از کشورهای موفق در این زمینه دانست و با نشان دادن تصاویری از آنها، یادآور شد: تعدادی از خانه های آسیب دیده در جریان جنگ جهانی دوم در این کشور به همان وضع نگهداری شده و از آنها اکنون به عنوان مرکز اقامت و دیدنی برای گردشگران خارجی استفاده می کنند.

لی، فرهنگ و تجارت ایرانیان را دارای قدمت و سابقه بسیار طولانی در تاریخ دانست و ادامه داد: ایرانیان زیادی در چین زندگی می کنند و همچنین در استانبول که بیشتر به این شهر سفر می کنم با ایرانیان زیادی برخورد می کنم که همه از فرهنگ و برخورد و رفتارهای بسیار مطلوبی برخورداند و این عامل مهمی در نزدیکی بین ۲ ملت ایران و چین است.

وی مردم تبریز را بسیار خونگرم معرفی و اضافه کرد: خنده رویی آنها مرا به وجد می آورد، وقتی در بازار و خیابان های این شهر قدم می زنم همه مرا به نوشیدن چایی دعوت می کنند که چنین روحیه ای را در کمتر شهری سراغ دارم.

این گردشگر ۳۲ ساله چینی از نوع و نحوه خدمات محل اقامتش ابراز رضایت کرد و ادامه داد: در این محل استانداردهای خدمات رسانی در سطح عالی رعایت می شود و از اینکه این محل تاریخی را برای اقامت خود برگزیده ام، بسیار خوشبختم.

لی از اینکه در بازار تاریخی تبریز مغازه های بزرگ و زیادی به فروش فرش اختصاص دارد ابراز شگفتی کرد و اظهار کرد: من عاشق فرش های ایرانی هستم و می دانم که فرش تبریز نیز در این کشور نام تجاری اول است، به همین علت تصاویری از تولیدات تبریز را تهیه کرده ام و آنها را برای تجارت می خرم.

وی کیفیت فرش های تبریز را بسیار بالا دانست و با اشاره به اینکه فرش های ترکیه در مقابل فرش های دستبافت ایران و تبریز کیفیت بسیار پایینی دارند، گفت: با توجه به قیمت مناسب فرش های ایرانی می توان تجارت خوبی را از این بابت بین ایران و چین برقرار کرد.

لی قیمت پایین و جنس مرغوب را ۲ عنصر مهم و تاثیرگذار در تجارت فرش بیان کرد.

این گردشگر و تاجر منطقه خودمختار تبت و شهر هانگژو چین با بیان اینکه تصاویر و فیلم های مختلف از نقاط دیدنی تبریز را به دوستان خود ارسال می کند، ابراز امیدواری کرد که دوباره با اعضای خانواده و دوستانش به این شهر و سایر شهرهای ایران سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.