مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله ماشاءالله مروجی در کوهدشت برگزار شد.

به‌یاد «پدر معنوی» کوهدشت / بزرگداشت آیت‌الله مروجی برگزار شد + تصاویر

به گزارش قدس انلاین، مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی شامگاه جمعه ۲۳ تیر پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع کوهدشت برگزار شد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه زنجان در این مراسم که با  حضور شخصیت‌های حوزوی، طلاب، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

حاج شیخ ماشاءالله مروجی(مبلغی) سال ۱۳۰۰ در محله‌ چهار چنار بروجرد در یک خانواده‌ کشاورز دیده به جهان گشود. پدرش مرحوم آقا شیخ جواد در شمار مردان نیک و سرشناس بروجرد بود.

آیت‌الله مروجی در دوران اقامت آیت‌الله بروجردی در بروجرد برای کسب معارف اسلامی وارد حوزه‌ علمیه‌ نوربخش شد و در محضر حجت‌الاسلام  مستجاب‌الدعوه دروس معقول و منقول را سپری کرد.

حاج شیخ ماشاءالله مروجی در سال ۱۳۳۹ به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند به کوهدشت مهاجرت کرد و حوزه علمیه باقرالعلوم این شهرستان را در سال ۱۳۴۰ تأسیس کرد.

او سال‌ها در یک خانه گلی و محقر زندگی‌ای سرشار از معنویت را سپری کرد و نیم قرن در گمنامی و به‌دور از هیاهو ملجأ مردمی بود که از او به‌عنوان پدر معنوی خود یاد می‌کردند. 

حاج شیخ ماشاءالله مروجی روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ به دیار باقی شتافت و در روز چهارشنبه ۲۳ تیر بر روی دستان مردم کوهدشت تشییع و در بهشت زهرای این شهر به خاک‌ سپرده شد.

آیت‌الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس از فرزندان مرحوم آیت‌الله مروجی هستند.

استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان , استان لرستان ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.