رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات به دنبال این است که در مولدسازی شفافیت و رقابت پذیری وجود داشته باشد و مولدسازی واقعی صورت بگیرد.

رئیس دیوان محاسبات: مولدسازی باید شفاف و واقعی انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، سید احمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نشست با بیان اینکه دیوان محاسبات کشور برای حفظ و صیانت از بیت المال، مراقبت لازم در خصوص فرآیند مولدسازی را خواهد داشت، گفت: متاسفانه در گذشته به اسم خصوصی سازی، بخشی قابل توجهی از اموال دولت فقط دست به دست شد و اموال مورد نظر در بخش دیگری از دولت، به کار گرفته شد و به بخش خصوصی واقعی واگذار نشد.

وی‌ با بیان اینکه شایسته نیست شرکت های شبه دولتی به مقوله مولد سازی ورود داشته باشند، گفت: دیوان محاسبات کشور با رویکرد حفظ بیت المال بر مجموعه های شبه دولتی نظارت خواهد داشت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه به نظر می رسد که شیوه فعلی مولدسازی دوباره امکان دست به دست شدن اموال و دارایی های دولت را فراهم می کند، تاکید کرد: دیوان محاسبات به دنبال این است که در مولدسازی شفافیت و رقابت پذیری وجود داشته باشد و مولدسازی واقعی صورت بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خط قرمز ما شفافیت و انضباط مالی است که در تعامل موثر و مثبت آنها را پیش خواهیم برد، اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور تمام تلاش خود را برای ارتقای کشور و همچنین تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رشد تولید، رونق کسب و کار و ایجاد زمینه برای اشتغال، به کار خواهد برد.

در ادامه این نشست، حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تشکر از همکاری‌ها و راهنمایی‌های دیوان محاسبات کشور در موضوع مولدسازی، اظهار امیدواری کرد که با افتتاح «تالار مولدسازی دارایی های دولت» و با لحاظ اینکه ۹۵ درصد از زیرساخت های مولد سازی در کشور فراهم شده است، این امر در ریل خود قرار گیرد.

وی گفت: با افتتاح این تالار فصل جدیدی از ریل گذاری مولدسازی آغاز خواهد شد و مردم در جریان نحوه مولدسازی و میزان پیشرفت آن قرار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ در این نشست، معاونین و کارشناسان بخش های مختلف سازمان خصوصی سازی در خصوص هر یک از مراحل و فرآیندهای نحوه مولدسازی توضیحاتی ارائه کردند و معاونین و مستشاران دیوان محاسبات کشور نیز موارد قانونی و تجربه های نظارتی از نحوه خصوصی سازی و نکات انتقادی از شباهت فرآیندهای مولدسازی با خصوصی سازی در کشور را بیان کردند و مقرر شد که در جلسات آتی هم زوایای مختلف موضوع مولدسازی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.