دولت روسیه امروز (شنبه) در پیامی رسمی از مقامات جمهوری آذربایجان خواست که به سرعت نسبت به رفع انسداد کریدور لاچین اقدام کنند.

درخواست رسمی مسکو برای رفع انسداد فوری کریدور لاچین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد که روسیه از جمهوری آذربایجان خواسته است تا اقدامات فوری برای رفع انسداد کریدور لاچین را بدون تاخیر انجام دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما از مقامات جمهوری آذربایجان می‌خواهیم که اقدامات فوری برای رفع انسداد کریدور لاچین و از سرگیری تردد بدون محدودیت افراد، وسایل نقلیه و محموله‌ها در هر دو جهت و همچنین تامین انرژی به منطقه انجام دهد.

چند روز پیش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از حمله نیروهای ارمنستان به خاک این کشور در منطقه مرزی لاچین خبر داد و اعلام کرد که در نتیجه این حمله یک سرباز مرزبانی جمهوری آذربایجان کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

جمهوری آذربایجان از حدود سه ماه پیش با استقرار یک پاسگاه بازرسی در مسیر لاچین به خانکندی مرکز قره باغ، محدودیت های جدی را برای تردد ارامنه ساکن این منطقه به خاک کشور ارمنستان ایجاد کرده است.

این اقدام دولت جمهوری آذربایجان با مخالفت بین‌المللی و به خصوص روسیه که نیروهای خود را برای تداوم آتش بس بین دو طرف در منطقه مستقر کرده، مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    نیروهایی خودش اجازه بسته شدن مسیر را داده‌اند و حالا میخواهد مسیر را باز کنند باز هم فریب دولتمردان روس