استاندار اصفهان گفت: تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مساله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.

استاندار هشدار داد: فرونشست وارد محدوده‌های مسکونی و صنعتی اصفهان شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: فرونشست زمین اصلی ترین چالش در این خطه است.
وی ادامه داد: این پدیده در برخی استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است اما در اصفهان وارد مجموعه های مسکونی و صنعتی شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به پیگیری ها، جلسه ها و بازدیدهای انجام شده در این زمینه، گفت: تغذیه آبخوان های حوضه آبریز زاینده رود راهکار کاهش نرخ فرونشست و متوقف کردن آن است.
مرتضوی با اشاره به بحث انتقال آب و جلوگیری از مصارف غیرقانونی، افزود: از سال گذشته تاکنون چاه هایی که به طور غیرمجاز در حوضه زاینده رود برداشت می کردند به کنتورهای هوشمند مجهز شدند تا خارج از برنامه، برداشت آب نداشته باشند.

استاندار اصفهان به طرح بزرگ انتقال آب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت خوبی در این زمینه داریم و در جلسه های مختلف از مشکلات کار گره‌گشایی می شود.


وی یکی از مسائل موجود در استمرار و سرعت بخشی به پروژه را تامین مالی مناسب برای ادامه مسیر دانست و افزود: جلسه هایی با بنگاه های اقتصادی استانی و ملی در این زمینه داشتیم.
مرتضوی تاکید کرد: اگر تدبیرهای لازم در این زمینه صورت نگیرد با این سرعت نمی توانیم پیش برویم.
وی درباره فعالیت کوره های آجرپزی در اطراف اصفهان نیز گفت: برخی از این کوره ها باید در مناطق جدیدی ادامه کار دهند تا حجم آلودگی کلانشهر اصفهان و شهرستان های نزدیک آن کاهش یابد.
همچنین استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری با تاکید بر اینکه برنامه ها و ماموریت های هریک از دستگاه های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب تعریف شده است، گفت: لازم است مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب با جدیت و اهتمام اجرا شود.
استاندار اصفهان افزود: با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی مواد قانونی موجود امکان جمع کردن برخی ناهنجاری ها و بی بندوباری‌ها که در جامعه با برنامه دشمن هدایت می شود وجود دارد.
استاندار اصفهان همچنین با تاکید بر لزوم پشتیبانی از مجموعه بهزیستی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بضاعت‌های خود را در این زمینه به میدان بیاورند.
مرتضوی اضافه کرد: در مورد جذب نیروی انسانی مورد نیاز برای مجموعه بهزیستی انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مساعدت لازم را داشته باشد.

وی درباره اهمیت اقامه نماز نیز اظهار داشت: لازم است مدیران توجه ویژه‌ای به امر اقامه نماز در اداره ها و شرکت در جلسه های شورای اقامه نماز داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.