مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون درباره میزان صدور ضمانت در بخش تعاون گفت:صادرات بخش تعاون در سه ماه اول امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است که با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال های قبل همراه بوده است.

جزئیات صدور ضمانت‌نامه در بخش تعاون/ طراحی بسته خدمات ویژه تعاونی‌های صادرات گرا

به گزارش قدس آنلاین، البرز محمدی، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان در بخش تعاون ضمانت صادر کردیم گفت: این میزان در سه ماه اول امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است که با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال های قبل  همراه بوده است.

 وی در ادامه به طراحی بسته خدمات تخصصی ویژه تعاونی های صادرات گرا در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اشاره کرد و گفت: تعاون از بخش های مهم و راهبردی کشور است و توانمندسازی مردم برای حضور در عرصه ها و فعالیت های اقتصادی از مهمترین ویژگی های بخش تعاون است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: به واسطه چندین سال حضور در بخش تعاون به مزیت ها و خصیصه های این بخش واقف هستم و این تجربیات برای کمک به تعاونی ها جهت موفقیت در حوزه تولید و صادرات نیز به کار می آید.

محمدی تاکید کرد: کشورهای هدف به عنوان بازار هدف عرضه و صادرات کالاها و خدمات تعاونی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بخش تعاون کشور می تواند همزمان با دیپلماسی منطقه ای دولت از فرصت های موجود برای تبادلات اقتصادی استفاده نماید.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تصریح کرد: طراحی بسته خدمات تخصصی ویژه تعاونی های صادرات گرا در حال انجام است و طراحی و اجرای این بسته می تواند کمک موثری برای حمایت از تعاونی ها در مسیر صادرات باشد.

وی با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲و نیم میلیارد تومان خسارت بابت ضمانت ها پرداخت کردیم گفت: در سال ۱۴۰۰هم بیش از ۲۵میلیارد تومان خسارت بابت تضامین پبه بانک ها پرداخت کرده ایم.

محمدی گفت:تعاونی های صادراتی هم از این پس در بحث تضامین مورد حمایت قرار می گیرند.شرکت های تعاونی محدودیتی برای دریافت تسهیلات ندارند و می توانند از حمایت های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه صندوق ما دولتی و در همین حال صندوق هزینه و فایده است گفت: انتظار داریم دولت از این صندوق حمایت کند تا بتوانیم حمایت های بیشتری از تعاونی ها داشته باشیم.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کل ظرفیت تضمین این صندوق را ۱۶۵۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا کنون بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان تضامین به شرکت های تعاونی پرداخت شده است و تنها ۴۵۰میلیارد تومان سرمایه و منابع مالی برای تضامین داریم.

محمدی با تصریح اینکه برخی از تعاونی ها به تعهد خود عمل نمی کنند گفت: انتظار داریم دولت با حمایت خود ما را در حمایت از بخش تعاون یاری نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.