۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 894724

وزیر دفاع انگلیس به نشریه «تایمز» گفت که تصمیم خود برای استعفا در فصل پاییز را به نخست‌وزیر این کشور اطلاع داده است.

وزیر دفاع انگلیس استعفا می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، در بحبوحه اظهار نظرهای ضد و نقیض درباره تصمیم انگلیس برای معرفی «بن والاس» وزیر دفاع کنونی این کشور به‌عنوان گزینه‌ای برای جانشینی دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اکنون از تصمیم والاس برای استعفا خبر می‌رسد.

نشریه «تایمز» شامگاه شنبه به نقل از والاس گزارش داد که او قصد دارد در جریان تغییرات پیش روی کابینه انگلیس در پاییز آینده، از وزارت دفاع این کشور کناره‌گیری خواهد کرد.

والاس به این نشریه گفت که در تاریخ شانزدهم ژوئن به «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در مورد تصمیم خود برای استعفا از سمت وزیر دفاع این کشور اطلاع داده و قصد داشت این تصمیم را در اواخر فصل تابستان طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کند.

بر این اساس، وی با بیان اینکه به‌دلیل درز تصمیمش برای استعفا به رسانه‌های انگلیسی، مجبور شد که این خبر را زودتر اعلام کند، گفت که از شرکت در انتخابات عمومی بعدی نیز خودداری خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که لندن به دنبال آن است که والاس را به‌عنوان گزینه‌ای برای جانشینی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، که مأموریتش در این پست برای یک سال دیگر تمدید شده، معرفی کند.

روزنامه «تلگراف» در این‌خصوص نوشته بود که سوناک در سفر به آمریکا تلاش کرده تا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را متقاعد سازد که از نامزدی والاس برای دبیرکلی ناتو حمایت کند.

با این حال، منابع مطلع در ناتو گفته بودند اگر وزیر دفاع انگلیس نتواند بودجه نظامی این کشور را برای سال جاری میلادی افزایش دهد، آنگاه امیدی هم برای انتخاب‌شدن به‌عنوان دبیرکل بعدی این ائتلاف نظامی نباید داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.