یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت خواستار تسریع در اجرای دستور رئیس جمهور برای خرید برنج کشاورزان شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: دستور رئیس‌جمهور برای خرید برنج کشاورزان سریع‌تر اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله نوروزی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رویکردی که رهبر انقلاب و رئیس جمهور دارند برنامه ‌ریزی، نظارت و سیاست گذاری در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور با رویکرد تقویت محور می‌باشد. قانون انتزاع وظایف که بخشی از وظایف را به وزارت کشاورزی واگذار کرد با نگاه تقویت حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور به تصویب رسید. تقاضا داریم که نگاه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث برنج باید بگویم که برنج سال گذشته روی دست کشاورزان باقی مانده است، ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند که رئیس جمهور دستور داده تا برنج کشاورزان خریداری شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر این دستور عملیاتی شود. برنج جدید در حال برداشت است.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت را مدت‌هاست که داریم. چرا معاون اول رئیس جمهور با وجود آشنایی که به مسائل کشاورزان دارد و با وجود تورم، ممنوعیت واردات برنج را لغو کردند. ما دو میلیون تن برنج وارد کردیم چرا آنها در اختیار حسینیه‌ها قرار می‌گیرد؟ انتظار می‌رود در بحث برنج اقدام ویژه صورت گیرد.

نوروزی تصریح کرد: انتظار می‌رود که اجازه ندهیم تشکیل وزارت بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی لطمه وارد کند. برنامه ‌ریزی و نظارت در حوزه امنیت غذایی باید با جدیت دنبال شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.