در پی انتشار کلیپ توهین‌آمیزی به بهانه اکران فیلم «چپ راست» در فضای مجازی، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم‌های سینمایی به این حواشی واکنش نشان داد.

سازمان سینمایی: نسخه کامل «چپ راست» را ببینید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی؛ روح الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم‌های سینمایی در واکنش به انتشار یک کلیپ توهین‌آمیز گفت: تقطیع فیلم‌ها و نمایش صحنه‌ای خاص و برجسته کردن آن با هر هدفی در جامعه رویکرد نادرست و غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: توقع از فعالان رسانه و اهالی فرهنگ و هنر این است که برای قضاوت درباره یک فیلم سینمایی قبل از هر چیز به تماشای نسخه کامل آن بنشینند و از همراهی با گروه یا جریانی بدون در نظر گرفتن مصالح و معذوریت‌های اجتماعی و فرهنگی که اقدام به حاشیه‌سازی می‌کنند، خودداری کنند.

سهرابی با اشاره به رویکرد و نگاه منصفانه و آگاهانه قاطبه رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد: به طور قطع، نقد و نظرات دلسوزانه فرهیختگان و نخبگان حوزه فرهنگ و جامعه مورد احترام و اهتمام سازمان سینمایی است و منتقدان منصفی که در قالب تذکر و گاه ارائه راهکار و پیشنهاد موجب دلگرمی ما می‌شوند، همواره مورد استقبال قرار گرفته و می‌گیرد تاکید کرد: باید حساب نقدهای منصفانه را از برخی واکنش‌های احساسی و ناآگاهانه جدا کرد.

وی دستاویز قرار دادن چند صحنه از فیلم سینمایی «چپ راست» برای هجمه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سو استفاده از آن برای جریحه دار ساختن احساسات خانواده‌های مذهبی و دینی را امری ناپسند دانست و افزود: فارغ از اینکه این فیلم محصول دوره قبل است و پروانه ساخت و حتی پروانه نمایش آن پیش از استقرار دولت جدید صادر شده اما باید عرض کنم با اصرار سازمان سینمایی و حذف صحنه‌های متعدد این فیلم به نمایش در آمده است. عوامل فیلم هم بیشترین همکاری را برای رفع موانع و مشکلات اکران فیلم به کار بستند و پس از حدود یک سال و نیم و با اصلاحات بسیار امکان نمایش عمومی آن فراهم شد که اتفاقاً در شرایط اجتماعی سال گذشته که اساساً تهیه کنندگان رغبتی به نمایش آثار خود نداشتند و ترجیح می‌دادند آثار خود را در دوره‌ی آرامش و عافیت اکران کنند تهیه کننده محترم این فیلم جزو معدود سینماگرانی بود که حاضر به اکران فیلم خود در سینماها شد.

مدیرکل دفتر نظارت نمایش و عرضه سازمان سینمایی یادآور شد: این بار اولی نیست و احتمالاً، بار آخر هم نخواهد بود که برخی با ناآگاهی دست به واکنش‌هایی بزنند که منجر به خدشه‌دار شدن حیثیت خانواده سینما و حاشیه‌سازی برای آن و تحمیل هزینه‌های اجتماعی می‌شود.

وی اضافه کرد: چرا هر گاه سینما و حوزه فرهنگ و هنر به رونق و آرامشی می‌رسد جریاناتی در صدد آشفته کردن فضا و تخریب مسئولان و دست اندرکاران این حوزه برمی آیند؟ بعید نیست در شرایط فعلی این نوع هجمه‌ها و شیطنت‌ها در افکار عمومی و خانواده‌های مذهبی تنها برای سرپوش نهادن به موفقیت‌های سازمان سینمایی و اقدامات قابل تمجید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند ماهه اخیر باشد. در مقطعی که با تدبیر درست و با درک ضرورت گسترش نشاط اجتماعی و فرهنگی جامعه شاهد آرامش و رشد و رونق نسبی در جامعه و فضای فرهنگ و سینما هستیم.

سهرابی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی طی دوساله اخیر با تولیدات و سیاستگذاری‌های خود نشان داده است که بیشترین دغدغه، اهتمام و مسئله مندی را در این حوزه دارد و گواه این مدعا ده‌ها فیلمی است که در سال گذشته با محوریت مفاهیم دینی و موضوعات اخلاقی و اعتقادی و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس روانه پرده سینماها و جشنواره‌ها کرده و با اهتمام به مقوله استانداردسازی و کیفی گرایی از تولید آثار هنجارشکنانه و دارای مضامین مبتذل و غیراخلاقی جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما علی الخصوص هیأتی ها و مذهبی‌ها هوشیارتر و آگاه‌تر از آنند که توسط یک یا چند فرد ناآگاه که احتمالاً، شناخت کاملی از حساسیت‌های روز کشور و جامعه ندارند و یا شاید صرفاً برای دیده شدن در فضای مجازی اقدام به انتشار این گونه کلیپ‌های تحریک آمیز کرده‌اند اغفال شده و و در جهت افکار و منویات آنان قدمی بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.