رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه‌اندازی پایگاه اورژانس دریایی در جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: هم اکنون این موضوع در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

پایگاه اورژانس دریایی در ابوموسی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود حسین‌پور امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان در جزیره ابوموسی تعریف شده و یکی از آنها راه‌اندازی پایگاه اورژانس دریایی است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور ارائه خدمات درمانی بیشتر به مردم ابوموسی یک فروند شناور آمبولانس دریایی که قابلیت تردد در آب‌های آزاد را نیز دارد، جهت انتقال مصدومین از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و سیری در حال ساخت است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر مصدومین و بیمارانی که نیاز به اعزام به مراکز درمانی جهت دریافت خدمات پیشرفته‌تر پزشکی دارند، به وسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی مرکز استان منتقل می‌شوند.

به گفته حسین‌پور سال گذشته ۱۵ نفر شامل ۴ مصدوم ترافیکی، ۳ مصدوم غیرترافیکی، یک مورد اورژانس زنان و ۷ بیمار داخلی از جزیره ابوموسی به وسیله بالگرد اورژانس به بندرعباس منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید به عنوان آمبولانس پشتیبان به ناوگان اورژانس جزیره ابوموسی، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی از سال ۹۸ در جزیره ابوموسی با یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ راه‌اندازی و زیر نظر مرکز درمانی این جزیره در حال فعالیت است.

حسین‌پور گفت: با توجه به موقعیت خاص جزیره ابوموسی، چه از نظر بعد مسافت و چه از نظر دسترسی دشوار آن به مراکز درمانی سطح بالاتر، توسعه زیرساخت‌های درمانی، به ویژه اورژانس پیش بیمارستانی در این جزیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در همین راستا، یک دستگاه آمبولانس جدید به عنوان آمبولانس پشتیبان به ناوگان آمبولانسی جزیره ابوموسی اضافه شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این آمبولانس از نوع تویوتا هایس و جزو آمبولانس‌های بازسازی شده است که برای بازسازی این آمبولانس ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از ردیف اعتبارات اورژانس ۱۱۵ صرف شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.