نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موفقیت در تأمین امنیت عمومی و صیانت از عفاف و حجاب را در گرو انسجام‌بخشی میان دستگاه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: اراده نظام، مقابله با هنجارشکنی و بی‌عفتی عمومی است.

آیت‌الله کعبی: اراده نظام مقابله با هنجارشکنی و بی عفتی عمومی است

به گزارش قدس آنلاین سردار سیدمحمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی جدید استان قم با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با آیت‌الله عباس کعبی نایب‌رئیس این تشکل حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله کعبی در این دیدار موفقیت در تأمین امنیت عمومی و صیانت از عفاف و حجاب را در گرو انسجام‌بخشی میان دستگاه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: اراده نظام، مقابله با هنجارشکنی و بی‌عفتی عمومی است.

وی افزود: پلیس ما، پلیسی متدین، انقلابی، دلسوز، خدمتگزار، ولایت‌مدار و هوشمند است و ما به ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای امنیت و شهدای سرافراز فراجا که هنوز هم برای تأمین امنیت عمومی شهید می‌دهند، درود می‌فرستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مقتدر توصیف کرد که در تأمین امنیت و آرامش روحی و روانی مردم و حفظ هنجارهای اجتماعی به عنوان یک خط قرمز کوتاه نمی‌آید و با اقتدار حافظ امنیت عمومی و سلامت اجتماعی است.

وی امنیت عمومی را از حقوق مردم برشمرد و ابراز داشت: دشمن در مقابله سخت‌افزاری با نظام ما شکست خورده است و از همین رو، جنگ ترکیبی پیچیده‌ای را در همه ساحت‌ها و به صورت همه جانبه، طراحی کرده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید صاحب قدرت ترکیبی بود. باید در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی به گونه‌ای باشیم که مردم قدرت نظام را در مقابله و حتی هجوم به برنامه‌های دشمن احساس کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مردم در مقابله با تهدیدهای فرهنگی اجتماعی دشمنان، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار پلیس استفاده شود؛ چرا که پلیس به تنهایی نمی‌تواند مأموریت‌هایی به این مهمی را آن گونه که مورد انتظار است، به انجام برساند.

وی با اشاره در پیش بودن ماه محرم گفت: تجربه نشان داده است که طراحی‌های دشمن در ماه محرم و صفر، به واسطه حضور مردم در مراسم‌های حسینی از بین می‌رود. بنابراین باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این مدت استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با یادآوری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیون اظهار کرد: تبلیغ، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اولویت اول است و اگر تبلیغ را جدی نگیریم، دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد. این مطلب، اتمام حجت رهبر انقلاب با حوزه، دانشگاه و تمام کسانی است که تریبونی در اختیار دارند؛ چرا که استحاله فرهنگی مانند سیل و طوفانی است که در صورت وقوع آن، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین افزود: حجم آتش توپخانه فرهنگی دشمن علیه جوانان و نوجوانان، بی‌سابقه است و در اثر استفاده از ابزاری مثل فضای مجازی و هوش مصنوعی، شتاب زیادی دارد.

وی تقویت ایمان، اخلاق و آداب عمومی، تحکیم بنیاد خانواده، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، حل معضلات معیشتی مردم، اراده قاطع برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و حمایت هدفمند از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از لوازم تأمین امنیت عمومی و اجتماعی و تحقق سلامت روحی و روانی جامعه ارزیابی کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سردار میرحیدری گزارشی از وضعیت انتظامی قم در حوزه‌های مختلف ارایه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.