وزیر کشور گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به پتانسیل های استانها ، برای هر استان یک زنجیره ارزش راهبردی تعریف شود که این زنجیره در کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است.

وزیر کشور: برای کهگیلویه و بویراحمد زنجیره ارزش راهبردی طراحی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی که در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است ظهر امروز (دوشنبه )از واحد نمونه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی (سینره) یاسوج بازدید کرد.

وی تصریح کرد موضوع زنجیره ارزش راهبردی در وزارت کشور و استانداری ها در حال بررسی است و تلاش داریم برای هر استان یک زنجیره راهبردی تعریف و طراحی کنیم .

وزیر کشور گفت: یکی از موضوع های مهم در این زنجیره ، تولید گیاهان دارویی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گرفته و کارهای ارزشمندی پیرامون آن انجام گرفته است.

وحیدی تصریح کرد: برخی از محصولات گیاهان دارویی این استان به خارج از کشور از جمله اروپا صادر می‌شود که نشان دهنده کیفیت خوب کالاهای تولید شده و زمینه توسعه گیاهان دارویی است.

وی بیان کرد: آمار موجود حاکی است که در کشورهای اروپایی نسبت گیاهان دارویی به شیمیایی ، ۵۰ به ۵۰ است اما در ایران این گونه نیست و باید با اجرای یک برنامه قوی این نسبت را به ۵۰ درصد برسانیم و تولید گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی با توجه به ظرفیت انجام شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه سال جاری و جلوگیری از انتخابات طایفه‌ای و قبیله‌ای گفت: بخشی از این موضوع مربوط به وزارت کشور است و بخشی مربوط به معتمدین و صاحبان تریبون و افراد بانفوذ است که کمک کنند انتخاباتی امن، باشکوه و بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شود.

وزیر کشور تاکید کرد:  استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای حضور باشکوه مردم در انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی کنند و تلاش کنند انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.