طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت های حاشیه نشین به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تدوین شد.

تدوین طرح پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه‌نشین در البرز

به گزارش قدس آنلاین، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت : یکی از مشکلات جدی در شهرهای بزرگ، معضل حاشیه‌نشینی است و با توجه به این‌که استان البرز یکی از استان‌های پرجمعیت و مهاجرپذیر است، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تلاش جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین از طریق ارائه آموزش و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت:  این معاونت در گام اول مناطق حاشیه‌نشین و بی دفاع در معرض حاشیه نشینی را شناسایی کرد و بعد از اولویت‌بندی مناطق شناسایی شده براساس میزان خطر وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، راهکارهای اجرایی و راهبردهای اثربخشی تنظیم و در قالب طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه نشین در استان البرز، تدوین کرد.

نجف‌نیا گفت:  طرح فوق شامل آسیب شناسی و بیان مسأله، تقسیم وظایف دستگاه ها، بررسی اثربخشی و میزان تحقق اهداف از جمله پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، گسترش حاشیه‌نشینی و شناسایی مناطق حاشیه نشین اولویتی به منظور توانمندسازی آن‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح موصوف شامل ۲۵ راهکار برای ۱۵ سازمان و دستگاه مرتبط است که در اختیار مدیران ذیربط برای بهره‌برداری و اجرا قرار خواهد گرفت و نتایج اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.