مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: تمرکز ما اکنون در مشهد بر رعایت نرخ مصوب مرغ مصرفی است. واحدهای صنفی مشهد تا زمان اصلاح قیمت ملزم به رعایت نرخ مصوب مرغ گوشتی هستند.

واحدهای صنفی مشهد ملزم به رعایت نرخ مصوب مرغ گوشتی هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد میری دیسفانی درباره وضعیت بازار مرغ در مشهد اظهار کرد: به استناد کارگروه استانی تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد، قرار ‌شد ۵۰‌درصد کشتار روزانه استان خراسان رضوی در حوزه مرغ گوشتی در ۱۴ کشتارگاه که در ‌استان فعالیت می‌کنند، به بازار شهرستان مشهد هدایت شود. با توجه به اینکه شهر مشهد از لحاظ مصرف بیشترین مصرف مرغ را در ‌استان دارد، این ضرورت ایجاد شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مشهد، از زمانی که این مصوبه اجرا شد تا میزان ۸۵‌درصد کشتار روزانه استان بر اساس هماهنگی‌های بین بخشی ‌روانه بازارهای مشهد شد. در حال‌ حاضر هم حدود ۳۰۰ تن مرغ سهم شهر مشهد است که روانه بازار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بحث سامان‌دهی چرخه توزیع، در گام اول واحدهای عرضه و پخش مرغ در شهر را رصد کردیم. خوشبختانه بحث بازدیدها به‌طور روزانه انجام می‌شود و این رصد باعث شده به‌ محض اینکه مرغ از مرغداری خارج می‌شود، ماشین حمل پلمب ‌شود و در کشتارگاه هم که توزیع انجام می‌شود، نظارت‌ها وجود دارد. این نظارت‌ها ‌روی خروجی مرغ از کشتارگاه‌ها هم انجام می‌شود تا به بازار سپاد روانه شود. در گذشته مرغ از کشتارگاه به بازار حمل می‌شد و آ مار دقیقی از میزان حمل وجود نداشت، اما هماهنگی ‌انجام‌شده و رصد ورودی و خروجی مرغ از میدان سپاد به‌صورت روزانه باعث شده است تخلف و کمبودی حاصل نشود.

میری دیسفانی افزود: در این نوع توزیع شفافیت دیده می‌شود که چه میزان مرغ با گرید آ و گرید بی روانه بازار می‌شود و حتی شبکه توزیع در ‌شهر مشهد مشخص است و واحدهای نظارتی ما در مرحله دوم، ‌بازرسی‌های خود را در ‌شهر انجام می‌دهند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مشهد، با توجه به اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین است و در بحث نظارتی هم نظارت‌های عمده بر دوش ماست، واحدهای عمده توزیع مرغ در مشهد بیشتر  درخیابان دستغیب، بولوار استقلال و میدان سپاد است. با توجه به همکاری‌های بین گروهی روزانه رصد و پایش انجام می‌شود و با گران‌فروش‌ها برخورد جدی و قاطع می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث تأمین هم مشهد به‌واسطه شرایط خاصی که دارد، فقط توان تولید ۵‌درصد از مصرف روزانه مرغ گوشتی را دارد و ۹۵‌درصد مرغ مورد نیاز مشهد از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی و هچنین سایر استان‌های همجوار تأمین می‌شود. از بعد خارج از استان هم ورودی خوب است و تمام تلاش ما این است که بازار مرغ مشهد را که جزو تعهدات ماست، تأمین کنیم و هیچ کمبودی باعث افزایش قیمت نشود.

میری دیسفانی ادامه داد: در مشهد به نسبت سایر شهرهای دیگر اصلاح قیمت انجام شده است و تمرکز ما اکنون در مشهد همان قیمت مصوب است و تا زمانی که تصمیمات جدیدی برای اصلاح قیمت صورت نگیرد، واحدهای صنفی ملزم هستند نرخ مصوب را رعایت کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.