دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: در حال حاضر ۶۶۰ پروژه توسط دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری کشور در دست اجرا بوده و ۳ هزار پروژه نیز توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان در دست اجرا است.

۶۶۰ پروژه توسط دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری کشور در دست اجرا است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد آئینی در گفتگو با خبرنگاران یا بیان اینکه شتاب بخشی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده راهبرد اساسی دولت سیزدهم است، اظهار  کرد:  رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن تاکید ویژه به نوسازی بافت‌های فرسوده داشتند و باید همه برای تحقق این مهم تلاش کنیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس جمهور به نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور بسیار تاکید دارند و در این میان فرمانداران و شهرداران باید به اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده ویژه کمک کنند. 

آئینی ادامه داد: میزان تسهیلات برای نوسازی بناها در بافت‌های تاریخی در کلان شهرها ۳۲۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۲۸۰ میلیون، در سایر شهرها ۲۴۰ میلیون و روستاهای دارای بافت بارزش تاریخی هم ۲۰۰ میلیون تومان است و برای افرادی که بنای مسکونی تاریخی خود را مرمت می‌کنند در دوره مرمت تسهیلات ودیعه مسکن داده خواهد شد.

پرداخت وام اسکان موقت به متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

وی از پرداخت وام اسکان موقت به متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده که می‌خواهند واحد مسکونی خود را نوسازی کنند می‌توانند از همه حمایت‌ها و تسهیلات نهضت ملی مسکن یا تسهیلات نوسازی استفاده کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی، به بخش پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای که دستگاه‌های خدمات‌رسان در بخش زیربنایی و روبنایی در قالب ستاد بازآفرینی شهری انجام دادند مشارکت شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان خوب بوده و تعداد دو هزار پروژه طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۵۸۵ پروژه مربوط به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری بود که توسط ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها انجام شد.

آغاز عملیات نوسازی ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده طی فعالیت دولت سیزدهم 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:  از ابتدای دولت سیزدهم توجه ویژه به نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور شده و  راهبرد دولت سیزدهم در نوسازی بافت‌های فرسوده، مردمی‌سازی نوسازی این بافت‌ها است.

وی از آغاز عملیات نوسازی ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده طی فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۵ درصدی در صدور پروانه ساخت برای بافت‌های فرسوده داشتیم که در سال ۱۴۰۲ انتظار جهش و رشد در این زمینه را داریم و در ۵۵ شهر کشور که دارای بافت فرسوده هستند شاهد رشد صدور پروانه نوسازی هستیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار،با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد از سطح شهرهای کشور شامل ۱۶۷ هزار هکتار به عنوان بافت‌های نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی در کشور شناخته شده است،افزود: حدود ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت‌های نیازمند نوسازی و مقاوم سازی سکونت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.