سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۹۲۰۰ غیرنظامی در درگیری اوکراین کشته شدند.

بیش از ۹۲۰۰ غیرنظامی در درگیری اوکراین کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، «رزماری دی کارلو»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که بیش از ۹۲۰۰ غیرنظامی در درگیری‌های اوکراین کشته شده اند.

به گفته این مقام سازمان ملل، بیش از ۵۰۰ روز از آغاز عملیات نظامی در اوکراین می‌گذرد و در این مدت ۹۲۸۷ غیرنظامی از جمله ۵۳۷ کودک کشته شده اند. همچنین ۱۶۳۸۴ نفر دیگر از جمله ۱۱۱۷ کودک زخمی شده اند. دی کارلو خاطرنشان کرد: «اینها فقط ارقام تأیید شده هستند. تعداد واقعی قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر است.»

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶.۳ میلیون اوکراینی پناهنده هستند و تخمین زده می‌شود که ۵.۱ میلیون نفر در داخل کشور آواره شده اند.

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه از کشته شدن صدها نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که حدود ۷۰۰ نظامی اوکراینی در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در گزارش خود اعلام کرد که در درگیری در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا ارتش اوکراین ۲۴۰ نفر از نظامیان خود را از دست داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، حملات ارتش اوکراین در محورهای دونتسک و کراسنولیمانسکی از سوی نیروهای روسی دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از دفع حملات ارتش اوکراین در محور دونتسک، دو انبار مهمات اوکراین در دونتسک و لوهانسک منهدم شد. همچنین در درگیری در این محور حدود ۳۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در گزارش خود آورد که پدافند هوایی روسیه ۳ موشک طوفان سایه و ۳ گلوله هیمارس را رهگیری کرد و ۱۹ پهپاد اوکراینی نیز از سوی نیروهای روسی منهدم شد.

دیروز همچنین اعلام شده بود که شورای امنیت سازمان ملل نشستی را با محوریت جنگ در اوکراین برگزار می‌کند. «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۱۷ ژوئیه نشستی درباره اوضاع در اوکراین برگزار می‌کند.

به گفته این دیپلمات روس، در این نشست دیپلمات‌های ارشد شماری از کشورها عضو سازمان ملل حضور خواهند داشت.

پولیانسکی در پیامی در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که این نشست با محوریت بحران اوکراین از سوی نماینده انگلیس درخواست شده است.

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که بدیهی است که کشورهای غربی از این نشست به عنوان فرصتی برای اقدام ضد روسی استفاده خواهند کرد.

پولیانسکی افزود که روسیه هم در این نشست حرفی برای گفتن خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد. آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.