یک تحلیلگر برجسته جهان عرب با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها جرات پاسخ به اقدامات مقاومت در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را ندارند تاکید کرد که پیام ویدئویی اخیر حزب‌الله خواب را بر اشغالگران حرام کرده است.

عطوان: پیام ویدئویی حزب‌الله خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عصر روز یکشنبه واحد رسانه‌ای مقاومت اسلامی لبنان «الاعلام الحربی»  به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه، یک کلیپ ویدئویی ۶ دقیقه‌ای با عنوان «لا غالب لکم» از مراحل حمله حزب‌الله به یکی از مقرهای رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ در جولای ۲۰۰۶ را منتشر کرد. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای درباره این کلیپ اعلام کرد: در فضای سالگرد پیروزی الهی در جنگ جولای ۲۰۰۶ مقاومت اسلامی با صحنه‌ای که حاکی از قدرت زیاد، اراده و آمادگی و برنامه‌ریزی است، کلیپی ویدئویی با عنوان «هیچ‌کس بر شما پیروز نخواهد شد» منتشر می‌کند که مراحل حمله به یک موضع صهیونیستی و سیطره کامل رزمندگان مقاومت بر آن و برافراشتن پرچم حزب‌الله بر روی دیوارهای  آن تا نابودی این موضع و تبدیل آن به آوار بر سر اشغالگران و حذف این موضع را نشان می‌دهد.

در همین زمینه «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در یادداشت جدید خود برای این روزنامه نوشت، عصر یکشنبه زمانی که در برنامه هفتگی زنده «بین قوسین» شبکه المنار لبنان شرکت کرده بودم تا درباره تنش‌های فزاینده در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی صحبت کنم، ناگهان با انتشار یک کلیپ ۶ دقیقه‌ای از حزب‌الله کمی قبل از شروع گفتگو در این برنامه غافلگیر شدم.

عطوان افزود، این کلیپ توسط واحد رسانه‌ای حزب‌الله تحت عنوان « لا غالب لکم» منتشر شد که مربوط به مراحل حمله حزب‌الله به یک موضع اسرائیلی و نابودی کامل آن و برافراشتن پرچم حزب‌الله روی ویرانه‌های آن و پایین کشیدن پرچم تیپ گولانی ارتش رژیم اشغالگر بود؛ درحالی که این تیپ قوی‌ترین تیپ ارتش اسرائیل است. اما این غافلگیری (از انتشار کلیپ حزب‌الله)  برای من بسیار خوشایند بود؛ زیرا این اقدام با دقت و مهارت عالی انجام شده و بیانگر وجود یک طرح جدید برای مقاومت لبنان است که ابتدا بازدارندگی خود را تقویت می‌کند.

پیام مهم کلیپ ویدئویی حزب‌الله برای صهیونیست‌ها

در ادامه یادداشت عطوان آمده است،  این اقدام حزب‌الله همچنین برنامه‌های بعدی آن را نشان می‌دهد که مهمترینِ آنها انتقال از مرحله دفاع به حمله، افزایش سطح آمادگی و به دست گرفتن ابتکار عمل جنگ است؛ به طوری که مقاومت منتظر نخواهد ماند تا دشمن اقدام به شلیک اولین گلوله کند. فیلم ۶ دقیقه‌ای حزب‌الله همچنین پیام تکان‌دهنده‌ای برای ژنرال‌های صهیونیست بود که تخصص زیادی در جنگ روانی دارند و برخی نیز دارای تجربه‌های پیشرفته نظامی هستند. پیام ویدئویی حزب‌الله به این ژنرال‌ها هشدار می‌دهد که در جنگ بعدی هدف مقاومت صرفا شلیک موشک‌ها نیست؛ بلکه این جنگ شامل یک حمله جامع زمینی و آزادسازی منطقه الجلیل اشغالی و کشته شدن و اسارت شمار زیادی از نظامیان صهیونیست است و شاید درگیری به قلب تل‌آویو نیز برسد.

در جنگ بعدی تصمیم‌گیرنده، مقاومت است

بر اساس این مقاله، حمله زمینی مقاومت به دشمن صهیونیستی از طریق تونل‌های مخفی که تحت حمایت ده‌ها و شاید صدهاهزار موشک و پهپاد  در بالا یا زیر زمین قرار دارد، در چارچوب یک جنگ برق‌آساست که ممکن است طولانی شود و چه بسا که آخرین جنگ باشد. در اینجا دیگر تصمیم برای جنگ یا صلح در دست رژیم اشغالگر نیست؛ بلکه در دست محور مقاومت و بازوهای آن است. این یک تغییر پیشرفته و منحصر به فرد نظامی محسوب می‌گردد که ژنرال‌های صهیونیست و سران سیاسی این رژیم را به وحشت انداخته و خواب را بر آنها حرام کرده است.

اشغالگران جرات پاسخ به حزب‌الله را ندارند

عبدالباری عطوان تصریح کرد، مقاومت همان طرفی است که این روزها دشمن صهیونیستی را آزار می‌دهد و این اسرائیل است که سر خود را خم کرده و همه توهین‌ها را قورت می‌دهد و از پاسخ خودداری می‌کند. اینجا مجموعه‌ای از شواهد وجود دارد که گفته‌های ما را تایید می‌کند:

-حزب‌الله اخیرا دو چادر در مزارع شبعا به پا کرده که یکی از آنها در بخشی است که تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد. حزب‌الله همه درخواست‌ها برای برچیدن این چادرها را رد کرده  و اهمیتی به آنها نداد.

-گروهی از رزمندگان در روز روشن حصار مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی را شکستند و از برج‌های دیده‌بانی اسرائیل بالا رفتند و دوربین‌های پیشرفته و با وضوح بالای رژیم صهیونیستی را برچیدند و این درحالی است که صهیونیست‌ها جرات جواب دادن ندارند.

-گروهی از اصحاب رسانه که در حال بازدید از مرزهای لبنان و شمال فلسطین اشغالی بودند در نزدیکی مزارع شبعا مورد حمله تحریک‌آمیز و عامدانه نظامیان صهیونیست قرار گرفتند که البته نیروهای صهیونیستی حتی جرات نداشتند یک گلوله شلیک کنند و به رسم عادت خود به بمب‌های دودزا اکتفا کردند.

پیام سخنرانی سید حسن نصرالله

بر اساس این یادداشت، آرامش سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود به مناسبت هفدهمین سالگرد آغاز جنگ ۳۳ روزه، ناشی از احساس اطمینان  و اعتماد وی به آمادگی نیروهای خود، استحکام ائتلاف مقاومت، تقویت روزافزون قدرت مقاومت، افزایش قدرت مقاومت فلسطین و تشدید عملیات‌های آن در کرانه باختری و در عمق مواضع صهیونیست‌ها و مهمتر از همه ضعف بی‌سابقه رژیم اشغالگر، شکاف‌های داخلی فزاینده این رژیم و انجماد روابط آن با متحدان خود به ویژه آمریکاست که به دلیل غرق شدن در بحران‌ اوکراین، اولویت‌های خود را تغییر داده است.

عطوان ادامه داد، اقتصاد رژیم صهیونیستی در حال کوچک شدن است، ارزش ارز این رژیم به شدت در حال سقوط بوده و ده‌ها شرکت فناوری از ترس ناامنی از فلسطین اشغالی به خارج فرار کرده‌اند، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اراضی اشغالی در حال فرسایش است و خلبانان و نیروهای ذخیره نیروی هوایی که ستون فقرات تشکیلات نظامی اسرائیل را تشکیل می‌دهند، عدم تمایل خود به خدمت در ارتش را اعلام کرده و سابقه‌ای را رقم زدند که خطرناک‌ترین سابقه در تاریخ رژیم جعلی اسرائیل است.

چرا اسرائیلی‌ها مقابل چادرهای حزب‌الله دست‌بسته مانده‌اند؟

این تحلیلگر فلسطینی افزود، مقاومت اسلامی لبنان بدون شلیک حتی یک موشک، در جنگ میدانی و نظامی و روانی پیروز شده و توانمندی‌ها و آمادگی خود برای یک تقابل بزرگ را افزایش داده است. این آمادگی حزب‌الله صرفا برای آزادسازی ۱۱ نقطه‌ای که رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان اشغال کرده نیست؛ بلکه شامل آزادی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی نیز می‌شود. صهیونیست‌ها که پیشتر در صورت مشاهده هرگونه نفوذ از جانب مرزهای لبنان بلافاصله با موشک و حمله هوایی پاسخ می‌دادند، اکنون در برابر چادرهای حزب‌الله در مزارع اشغالی شبعا دست‌بسته هستند و هیچ حرکتی نمی‌کنند.

عطوان گفت، علت عدم واکنش اشغالگران به چادرهای حزب‌الله در مزارع شبعا،  این است که آنها می‌دانند همانطور که سید حسن نصرالله به صهیونیست‌ها هشدار داده و تاکید کرد که رزمندگان مقاومت آماده پاسخ فوری به دشمن هستند؛ در صورت نزدیک شدن نظامیان اسرائیلی به چادرهای حزب‌الله، هزینه این تجاوز برای آنها بسیار سنگین خواهد بود و  ممکن است مانند صاعقه‌ای باشد که آتش یک جنگ منطقه‌ای گسترده را روشن کند، جنگی که صهیونیست‌ها از وقوع آن وحشت دارند.

عبدالباری عطوان در انتهای یادداشت خود تاکید کرد، این مقاله را با طرح سوالی از  برخی طرف‌هایی که با محور مقاومت خصومت دارند به پایان می‌رسانیم و از آنها می‌پرسیم که چرا اسرائیل به این همه تحقیر و توهینی که در مزارع شبعا و منطقه مرزی الغجر و .. متحمل می‌شود پاسخ  نمی‌دهد؟ نوار نظامی یگان ویژه رضوان حزب‌الله در مرزهای فلسطین اشغالی در قالب هشداری برای اسرائیلی‌هاست که به آنها می‌گوید، شکستی که در جنگ بعدی متحمل خواهند شد بسیار بزرگتر از شکست در جنگ جولای ۲۰۰۶ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.