وزیر آموزش و پرورش با بیان این که فصل جدیدی از همکاری آموزش و پرورش و خیرین سلامت آغاز شده است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان بسترساز برای انجام امور خیر همراهی خود را اعلام و تسهیل‌گری‌های لازم را انجام می‌دهد.

آغاز فصل جدیدی از همکاری آموزش و پرورش و خیرین سلامت

رضامراد صحرایی صبح امروز در دیدار با جمعی از خیرین سلامت کشور با تاکید بر اینکه هرکسی دل در گرو اعتلای ایران دارد، باید بداند مسیر تعالی ایران آموزش و پرورش است، اظهارکرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش از جامعه مخاطب بسیار بالایی برخوردار است. در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل بودند و اگر اولیای این دانش آموزان را نیز در نظر بگیریم، باید بگوییم افراد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این نهاد ارتباط دارند. بنابراین می‌توان گفت هر اتفاق خوبی در کشور بیفتد از آموزش و پرورش است و آینده‌سازان ایران در این نهاد پرورش می‌یابند.

وی با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز در دهه ۷۰  کار خود را با جمع‌آوری مبلغ کمی آغاز کردند و خوشبختانه امروز با تعهدی ۱۸ هزار میلیارد تومانی مشغول به فعالیت هستند.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآور شدن این موضوع که شاخص توسعه انسانی به سن بستگی دارد، تصریح کرد: هزینه کردن برای دوران کودکی خیلی کمتر از بزرگسالی است، چرا که هر علمی را می‌توان بهتر در کودکی آموخت و اثر بخشی آن از آموختن در دوره بزرگسالی بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش انسجام در برنامه‌ریزی و نگاه فرایندی را مسئله اصلی آغاز و تداوم هر فعالیتی دانست و خاطرنشان کرد: مبنای حکمرانی خوب اطلاعات است، برای مثال سنجش نوآموزان یکی از بهترین مواردی است که در حوزه سلامت در اختیار مجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

صحرایی در بخشی دیگری از سخنان خود افزود: اگر بخواهیم کاری به بهترین شیوه انجام شود باید آن را به دست مردم بسپاریم، در همین راستا آموزش و پرورش همراه هر امری که ظرفیت مردمی‌سازی داشته باشد خواهد بود و اعلام آمادگی می‌کنیم که مجموعه وزارت آموزش و پرورش همراه و یار خیرین سلامت باشد چرا که ظرفیت‌های متکثر را می‌پذیرد.  

به گزارش مرکز  اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: حضور خیرین سلامت در کنار آموزش و پرورش اتفاق با برکتی است، در حال حاضر نیاز به اتحاد و انسجام در برنامه‌ریزی داریم. آموزش و پرورش به عنوان بسترساز برای انجام امور خیر همراهی خود را اعلام و تسهیل‌گری‌های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.