رئیس سازمان اوقاف از مساعدت ۶۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار هیئت در کل کشور خبر داد و گفت: امسال در حدود ۸۰۰ هیئت در بقاع متبرکه مستقر هستند و در ایام محرم به عزاداری می‌پردازند.

مساعدت اوقاف به ۱۳ هزار هیئت در کشور / ۸۰۰ هیئت در بقاع متبرکه عزاداری می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی صبح امروز در حاشیه همایش  بصیرت عاشورایی"شمیم حسینی" که در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته سازمان اوقاف در آستانه محرم اظهار داشت: سازمان اوقاف و خیریه به تبع سایر سازمان‌ها که وظیفه کار فرهنگی دینی دارند، به کمک هیئات مذهبی، مساجد و محافل عزاداری حسینی می‌آید.

وی افزود: ما نیات واقفین زیادی داریم که در زمینه کمک به هیئات مذهبی معطوف شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای عزاداری های ماه محرم، اربعین و مواکب در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی ابراز داشت: امسال ۱۳ هزار هیئت در کل کشور در حدود ۶۰ میلیارد تومان مساعدت دریافت می‌کنند و در حدود ۸۰۰ هیبت در بقاع متبرکه مستقر هستند و در ایام محرم به عزاداری می‌پردازند.

تصریح کرد: در طرح شمیم حسینی با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی کمک به هیئات و مساجد با نرخ مشخص صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در اربعین نیز مواکب داخل کشور، مداخل وردی زوار آذربایجانی، افغانستانی و پاکستانی و سایر کشورها و همچنین مرزهای خروجی کشور مواکب متعددی مستقر می‌شود که توسط موقوفات و امامزاده‌ها تجهیز می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: در داخل عراق نیز در زمان پیاده روی اربعین حسینی در طریق نجف به کربلا، کاظمین و سامرا و شهرهای نجف و کربلا خدمات دهی توسط مواکب موقوفات و اماکن متبرکه برای استفاده زوار انجام خواهد شد.

 سید حسن میرکریمی با اشاره به افتتاح طرح شمیم حسینی در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح در دو بخش موقوفات مقید به زمان و مکان و منابع آزاد است.

وی افزود: بخشی از موقوفات که از منابع آزاد است در اختیار تمامی هیئات و به ویژه شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح شمیم حسینی در سطح استان تهران و به ویژه شهرستان‌های استان تهران در حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.