مدیر راهبری استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس گفت: موافقت اصولی نخستین پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر صادر شد.

نخستین پهنه علم و فناوری کشور در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  عبدالحسن بهرامی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اخذ موافقت اولیه شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده در یک و نیم سال گذشته و ارسال مستندات موافقت کمیسیون ماده ۵ استان و تعیین حدود جغرافیایی و امتیازات و تسهیلات قابل ارائه دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های فناور مستقر در پهنه، نخستین موافقت اصولی پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر از سوی شورایعالی عتف ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: پهنه نوآوری بندر بوشهر با مساحتی حدود ۲۵۰ هکتار در منطقه ۲ شهرداری بوشهر با حداکثر تجمع عناصر علم و فناوری از پارک شغاب تا دانشگاه خلیج فارس تا پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان را شامل می‌شود و هدف این است که ارتباطی پویا و بالقوه برای جذب و ماندگاری فناوران و کارآفرینان و رونق اقتصاد دانشی در آن ناحیه برقرار کند.

بهرامی گفت: ناحیه نوآوری این کار را با ایجاد یک محله با اقامتگاه‌های زیبا، منابع و زیرساخت‌های پیشرفته و سرگرمی انجام می‌دهد.

مدیر راهبری استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی مناطق ویژه علم و فناوری، ایجاد نواحی نوآوری شهری است.

وی خاطرنشان کرد: نواحی و پهنه‌های نوآوری، مکان‌های پویای شهری برای حضور و هم افزایی افراد مؤثر حقیقی و حقوقی برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان تلقی می‌شود.

بهرامی ادامه داد: فعالان دولتی و خصوصی برای جذب کارآفرینان، فناوران و شرکت‌های نوپا با هدف احیا و ارتقای آن پهنه از شهر فعالیت می‌کنند و هر سه بعد زندگی، کسب و کار و تفریح در آن به صورت همزمان مورد توجه است.

وی تصریح کرد: ناحیه نوآوری بندر بوشهر متشکل از دانشگاه‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، مراکز تحقیقاتی، مؤسسات پزشکی، شرکت‌های فناور نوپا، شتاب دهنده‌ها، کارگزاران تجاری سازی فناوری، صندوق‌های مالی ریسک پذیر و … است.

مدیر راهبری استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس افزود: تلاش خواهد شد با برقراری ارتباطات کاری نزدیک و اثربخش، تعریف و اجرای پروژه‌های فناورانه، هوشمندسازی و ارتقا مبلمان شهری و هم افزایی ارائه خدمات و حمایت‌های دستگاه‌ها، توسعه کسب و کارها و اقتصاد دانش بنیان در این ناحیه رشد و ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.