رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی سال گذشته به ۱۹۱ مددجوی این نهاد پرداخت شده‌است.

پرداخت ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پلدختر

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا پاپی الوار بعد از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار داشت: ۲۷۲ پرونده پشت نوبتی در سال‌های گذشته سال گذشته تحت‌ پوشش بهزیستی پلدختر درآمده‌اند و در حال حاضر پرونده‌ای در این زمینه پشت نوبت نداریم.

وی با بیان اینکه به ۲۵۷ معلول شدید تحت‌ پوشش بهزیستی پلدختر ماهیانه به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود، افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به مددجویان بهزیستی این شهرستان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر عنوان کرد: کل پرونده‌های تحت‌ پوششی بهزیستی این شهرستان سه هزار و ۱۹ پرونده است که در قالب شش هزار و ۴۸۷ نفر از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و ۴۳۳ پرونده پشت نوبتی برای حق پرستاری معلولان هستند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی بهزیستی برای مددجویان تحت‌پوشش بیان کرد: ۱۹۱ نفر در حوزه بهزیستی پلدختر از محل تسهیلات تبصره ۱۶ در سال گذشته به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند.

پاپی الوار گفت: مبلغ سه میلیارد و ۹۹۰ تومان تسهیلات از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی نیز به تعداد ۵۷ نفر تسهیلات ارزان‌قیمت ۷۰ میلیون تومانی پرداخت شده‌ است.

وی درباره برنامه بهزیستی پلدختر برای ساختمان فرسوده سابق این اداره ابراز کرد: ساختمان سابق بهزیستی پلدختر در منطقه کوی پاسداران فاقد ایمنی است و نشست پیدا کرد و بهزیستی به‌ناچار دو سال بعد از بهره‌برداری از این ساختمان آن را ترک کرد.

پاپی الوار با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج پلدختر به‌دنبال تملک بخشی از این زمین برای ساخت کلینیک تخصصی درمانی است، گفت: متولی ساخت ساختمان سابق بهزیستی اداره راه‌وشهرسازی بود و سند نیز به‌نام مسکن شهرسازی است که برای تهاتر و واگذاری و فروش با مشکل مالکیت مواجه هستیم و به‌محض رفع مشکل سند مالکیت در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۴۴ کودک کار در شهرستان پلدختر شناسایی شده‌ است که از این تعداد ۲۴ کودک کار تحت‌پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از مستمری ماهیانه این اداره استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر عنوان کرد: متولی جمع‌آوری کودک‌های خیابانی شهرداری و نیروی انتظامی است و بهزیستی نیز در زمینه نگهداری وظیفه دارد که ما در این مورد کوتاهی نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کلاس‌های متعددی برای پیشگیری از کودک‌آزاری توسط بهزیستی پلدختر برگزار شده‌ است، بیان کرد: کلاس پیشگیری و همچنین آسیب‌های اجتماعی در مدارس این شهرستان برگزار کرده‌ایم.

پاپی الوار گفت: تلفن گویای ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز آمادگی دارد موارد گزارش‌ شده درباره آسیب‌های اجتماهی نظیر زنان طلاق، کودک‌آزاری، خشونت خانگی و همسرآزاری را دریافت و در این زمینه پیگیری کند.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر ابراز کرد: شورای مبارزه با موادمخدر حتی یک مورد معتاد متجاهر در این شهرستان شناسایی نکرده‌ است، اما برخی معتادان در پلدختر هستند که مشکل معیشتی دارند و برای تأمین معیشت خانواده اقدام به زباله‌گردی و اقداماتی از این دست می‌کنند و حاضر به مراجعه مراکز درمانی و کمپ‌های ماده ۱۶ نیستند.

پاپی الوار اظهار داشت: برخی ادارات و بانک‌های پلدختر اقدام لازم را برای مناسب‌سازی معابر خود انجام نداده‌اند که در این زمینه ما خیابان هفت تیر را به‌عنوان پایلوت مناسب‌سازی در نظر گرفته‌ایم، اما بانک ملی و اداره ثبت هنوز مناسب‌سازی را برای معلولان انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۱۶ زوج که از سال ۱۳۹۷ در نوبت کمک هزینه ازدواج بودند که در دولت سیزدهم همگی کمک هزینه دریافت کردند و هیچ مورد یا پرونده‌ای در نوبت نداریم.

انتهای پیام/۶۴۶/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.