عضو دفتر حفظ‌ ونشر آثار رهبر معظم انقلاب نوشت: «عمل رذالت آلود ‎قرآن‌سوزی توطئه‌ای نه فقط علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت است و واکنش‌هایی مانند سوزاندن ‎کتاب‌های مقدس آن هم در کنار عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی حداقل مشکوک و غیرقابل دفاع است.رهبر معظم انقلاب مؤکداً با چنین اقداماتی مخالف‌اند».

بی‌احترامی به کتاب‌های آسمانی از نگاه اسلام چه حکمی دارد؟/ محکوم و مشکوک

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با قدس درباره بی‌احترامی به کتاب‌های آسمانی و دیدگاه اسلام به این موضوع، اظهار می‌کند: نگاه اسلام به سایر ادیان به‌خصوص نسبت به معارف و شخصیت دینی حتی به پیروان آن‌ها  آمیخته با احترام است و هیچ گونه  توهین و تحقیر را جایز نمی‌داند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس تصریح می‌کند: اسلام با سایر ادیان آسمانی با منطق برخورد می‌کند و به کسی اجازه نمی‌دهد حتی به  دو کتاب انجیل و تورات توهین کند، هرچند که در طول تاریخ این دو کتاب مورد تحریف قرار گرفته شده باشند، آن‌ها را محترم و قابل تکریم می‌داند.

وی به نقش سرویس‌های جاسوسی در قرآن‌سوزی و حتی بی احترامی به سایر کتاب‌های آسمانی پرداخت و می‌افزاید: در غرب عده‌ای توسط سرویس‌های رژیم صهیونیستی برای توهین به کتب آسمانی ساماندهی می‌شوند تا به دیگر کتاب‌های ادیان توهین کنند. در صورتی‌که حضرت علی(ع) در مقابل یارانی که به معاویه توهین می‌کردند، می‌فرمودند من دوست ندارم حتی به دشمن، بدزبان باشید.

 رئیس مجمع نمایندگان تهران به یکی از دلایل سوزاندن قرآن در غرب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نهضتی است که توانسته 
۴۵ سال در مقابل تمامی هجمه‌های دشمنان بایستد و موج روشنگری هم در جهان به‌راه انداخته است. دشمنان برای مقابله با این مکتب موضوع قرآن‌سوزی را برای تحریف ایران و اسلام شکل دادند.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آیات قرآن توانسته منطق ومسیری سازنده و اثرگذار برای انسان‌ها و آزادگان جهان باز کند، مسیری که هیچ‎گاه اجازه توهین و تخریب به سایر ادیان را نمی‌دهد.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان به دعوت قرآن از ادیان دیگر اشاره و اظهار کرد: قرآن کریم همواره از سایر ادیان دعوت به حضور درکنار یکدیگرمی‌کند، حتی اسلام به پیروانش اجازه توهین به آن‌هایی که اعتقاد به خدای یکتا ندارند و یا برای خود نماد و سمبل دینی دارند، نمی‌دهد؛ چراکه اگر توهین انجام شود، در مقابل، آن‌ها نیز به خدا و مقدسات دینی توهین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.