به گفته فرماندار کریمه، در پی آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه‌ای در این شبه‌جزیره بیش از دو هزار نفر مجبور به تخلیه شهرک‌های مجاور شدند.

آتش‌سوزی در یک پایگاه نظامی در کریمه+فیلم

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار کریمه چهارشنبه (۱۹ ژوئیه) از آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه «کروفسکه» در این شبه‌جزیره خبر داد که به گفته وی، باعث تخلیه بیش از دو هزار نفر و بسته شدن بزرگراه مجاور آن شده است. 

به نوشته رویترز، «سرگئی آکسیونوف» فرماندار منصوب روسیه در کریمه در پیامی تلگرامی اعلام کرد: قرار است ساکنان چهار شهرک --بیش از دو هزار نفر--خارج شوند. طبق این گزارش، علت این آتش‌سوزی که همچنین باعث بسته شدن بزرگراه اصلی «تاوریدی» شده، اعلام نشده است. 

به ادعای رویترز، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند در پی حمله هوایی شبانه اوکراین به یک انبار مهمات در این پایگاه، آتش‌سوزی آغاز شد. 

«سرهی براتچوک» سخنگوی اداره نظامی اودسا در اوکراین دو ویدئو از آتش‌سوزی در یک منطقه خالی از سکنه منتشر کرد و مدعی شد «انبار مهمات دشمن. استاریی کریم (شهری کوچک در منطقه کروفسکه)». 

در تصاویر منتشر شده منتسب به این حادثه در فضای مجازی، شعله‌های بزرگ و دود فراوان در منطقه‌ای خالی از سکنه دیده می‌شود. 

تصویری که خبرگزاری «اسپوتینک» از آتش‌سوزی در پایگاه آموزش نظامی در کریمه منتشر کرده است

این آتش‌سوزی دو روز بعد از آن رخ داده که انفجاری در پل کریمه رخ داد. مسکو اوکراین را مقصر این حادثه خوانده و رئیس‌جمهور روسیه قول تلافی داده است. این پل شبه‌جزیره کریمه را که مسکو در سال ۲۰۱۴ در پی یک همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق کرد به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور در واکنش به حمله روز گذشته (دوشنبه) ارتش اوکراین به پل کریمه که به مرگ دو نفر و زخمی شدن یک کودک منجر شد، حملاتی را علیه تأسیسات اوکراین که برای آماده‌سازی حملات تروریستی مورد استفاده قرار گرفت، انجام داد و این پایگاه‌ها را منهدم کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.