مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ حسینی در قالب کتابخوانی اقدام به برپایی حسینیه کتاب در بیرجند کرده است.

حسینیه کتاب در بیرجند برپا می شود/شب شعر عاشورایی در دهه اول محرم

به گزارش قدس آنلاین، محمود حاجی  اظهارکرد: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در راستای ترویج فرهنگ حسینی و آشنایی بیشتر با قیام سید الشهدا (ع) در قالب کتابخوانی اقدام به برپایی حسینیه کتاب در دهه اول ماه محرم کرده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در این برنامه معرفت و بصیرت حسینی از نگاه شعر و کتاب را خواهیم داشت، بیان کرد: مقتل خوانی، سخنرانی، دکلمه و شعر و معرفی کتاب و کتابخوانی، نقاشی کودکان با موضوع عاشورا از سه شنبه ۲۷ تیرماه به مدت پنج شب در این حسینیه انجام می‌شود.

حاجی با بیان اینکه محل برگزاری مراسم سجاد شهر، خیابان غدیر جنب کتابخانه کریم پور است، یادآور شد: اساتیدی چون استاد بهنام، استاد زنگویی، دکتر دیانی، دکتر تقی زاده و … در این مراسم اقدام به معرفی کتاب در موضوعات مرتبط با امام حسین (ع) و قیام عاشورا خواهند داشت.

وی افزود: امید که با مطالعه بیشتر کتاب پیرامون قیام عاشورا بیش از قبل با ابعاد مختلف فرهنگ حسینی آشنا شویم.

مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: این مراسم از ساعت هشت شب آغاز شده و تا ساعت ۱۰ شب ادامه خواهد داشت و از همه اهالی کتاب و ادبیات و شعر برای شرکت در این برنامه دعوت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.