معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از نمایش‌هایی که دارای مضامین طنز و یا موسیقی بوده‌اند درخواست کرده تا به حرمت ماه‌های حزن و اندوه اهل‌بیت عصمت و طهارت، اجراهای خود را به بعد از این ایام موکول کنند.

اجرای نمایش‌های دارای مضامین طنز به بعد از ایام سوگواری امام حسین(ع) موکول شود

به گزارش قدس خراسان، با توجه به شروع ماه محرم‌الحرام و آغاز آیین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از نمایش‌هایی که دارای مضامین طنز و یا موسیقی  بوده‌اند درخواست کرده تا به حرمت ماه‌های حزن و اندوه اهل‌بیت عصمت و طهارت، اجراهای خود را به بعد از این ایام موکول کنند.

همچنین با تاکید شورای نظارت بر نمایش، اعلام شد که اجرای اینگونه نمایش‌ها مناسب با فضای عزاداری‌های مذهبی نیست. لذا از مدیران سالن‌ها انتظار می‌رفت تا قبل از شروع محرم(قبل از اذان مغرب) به اجرای نمایش‌هایی با این مضامین پایان می‌دادند.

با توجه به این رویکرد، این معاونت اجرای آخرین شب یکی از نمایش‌های مشهد را که تلاقی با ایام عزاداری داشته است؛ با هدف حفظ حرمت ایام و پاسداشت شعائر اسلامی لغو کرده است.

معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از همه هنرمندان بزرگواری که در مسیر حفظ و بسط ارزش‌های اسلامی و شعائر دینی به زبان هنر حمایت دارند، صمیمانه تشکر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.