کشته شدن دختر نوجوان در حمله پهپادی اوکراین به «کریمه»

کشته شدن دختر نوجوان در حمله پهپادی اوکراین به «کریمه»

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی آکسینوف» فرماندار منصوب روسیه در «کریمه» اعلام کرد که در حمله پهپادی ارتش اوکراین به این شبه‌جزیره یک نوجوان دختر جان خود را از دست داد و چندین ساختمان اداری نیز دچار آسیب شد.

شبکه سی ان ان در این خصوص گزارش کرد که اکسینوف در کانال تلگرامی خود گفته است: «متأسفانه تلفاتی برجای مانده است-یک نوجوان دختر جان باخته است». وی همچنین تصریح کرد که در پی حمله یک پهپاد ارتش اوکراین به کریمه چهار ساختمان اداری آسیب دیده است.

طی روزهای اخیر، ارتش اوکراین حملات خود را به کریمه با هدف بازپس‌گیری این منطقه تشدید کرده است به طوریکه روز گذشته (چهارشنبه)، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند در پی حمله هوایی شبانه اوکراین به یک انبار مهمات در پایگاه آموزش‌ نظامی در کریمه، آتش‌سوزی آغاز شد. (جزئیات بیشتر)

این آتش‌سوزی دو روز بعد از آن رخ داده که انفجاری در پل کریمه رخ داد. مسکو اوکراین را مقصر این حادثه خوانده و رئیس‌جمهور روسیه قول تلافی داده است. این پل شبه‌جزیره کریمه را که مسکو در سال ۲۰۱۴ در پی یک همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق کرد به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد ارتش این کشور در واکنش به حمله دوشنبه ارتش اوکراین به پل کریمه که به مرگ دو نفر و زخمی شدن یک کودک منجر شد، حملاتی را علیه تأسیسات اوکراین که برای آماده‌سازی حملات تروریستی مورد استفاده قرار گرفت، انجام داد و این پایگاه‌ها را منهدم کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در دوران زمامداری خود، حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را در مقابل روسیه از دست داده است و در ماههای اخیر تلاش کرده است تا با استفاده از سلاح‌های که غرب در اختیار این کشور قرار داده است، ضدحملاتی را با هدف بازپس‌گیری قلمروها علیه مواضع روسیه انجام دهد و بازپس‌گیری کریمه را یکی از اهداف مهم این ضدحملات اعلام کرده است.

با این‌حال، با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند و ارتش اوکراین موفق نشده در ضدحملات خود علیه روسیه پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.