رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت:: برای دومین سال متوالی مراسم «یوم العباس» در روز تاسوعا نهم محرم با حضور هیئات مذهبی و روحانیون ارومیه در خیابان سرداران برگزار خواهد شد.

تجمع «یوم العباس» در ارومیه برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن محمدی ظهر پنجشنبه در جلسه شئون فرهنگی ارومیه، اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) آمیخته با شور، شعور، عشق، عرفان، حماسه و عقلانیت است و مکتب امام حسین (ع) با داشتن این شاخصه‌ها عقلانیت و شعور را در انسان تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی بودند که یک بعدی حرکت کردند و با مسائلی خود را مشغول کردند که خیال می‌کردند معنویت است اما از عقلانیت غافل شدند در حالی که معنویت بدون عقلانیت اصلاً نداریم و در مقابل هم برخی‌ها از معنویت دور ماندند و فکر می‌کردند این کار عقلانی است و حال آن که عقلانیت انسان را به معنویت و خداوند می‌رساند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که هیئت محل شکوفایی عقلانیت است، گفت: امام حسین (ع) در جهت شکوفایی عقلانیت امت حرکت کردند و دشمنان اهل بیت با تبلیغات دروغین و سو علیه دین و ائمه معصومین به دنبال تخدیر مردم بودند که عقلانیت و تفکر را از مردم می‌گرفت و امام حسین قیام کرد تا دوباره فکر و عقل را تقویت کند و قیام امام زمان (عج) عقلانیت و معنویت را تکمیل کرده و به اوج خواهد رساند.

وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های ماه محرم در ارومیه اشاره کرد و افزود: همه مساجد و هیئات مذهبی از تبلیغات اسلامی ارومیه مجوز برپایی عزاداری را اخذ کرده اند و در همه نقاط ارومیه مراسم و دستجات عزاداری برگزار خواهد شد و به همه دستجات تاکید شده است که رعایت وقت را بکنند، بنابراین ساعات عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب خواهد بود.

حجت الاسلام حسن محمدی ادامه داد: دهه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکراست و در این راستا غرفه‌های دختران انقلاب در ارومیه با هدف امر به معروف و نهی از منکر عاقلانه راه اندازی خواهد شد و هم چنین ایستگاه‌های پرسش و پاسخ با حضور اساتید حوزوی و روحانیون اعزامی از قم برقرار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای دومین سال متوالی مراسم یوم العباس در روز تاسوعا؛ نهم محرم با حضور هیئات مذهبی و روحانیون ارومیه در خیابان سرداران برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ خانواده‌های مذهبی و هیئتی ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه در بعد از ظهر سه شنبه عنوان کرد: به روال سال‌های گذشته روحانیون ارومیه و اعزامی از قم به مساجد و دستجات عزاداری برای سخنرانی و تبیین معارف اهل بیت اعزام خواهند شد و در این راستا از حضور روحانیون مقیم قم در ارومیه استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.