مدیر ورزش همگانی تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) از صعود ۶۵ کوهنورد خراسانی به قله ۵۶۱۰ متری دماوند خبر داد و گفت: در این رویداد فرهنگی ورزشی، پرچم عزای سیدالشهداء(ع) و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی بر فراز بام ایران و قلل مرتفع کشور به اهتزار درآمد.

صعود ۶۵ کوهنورد خراسانی بر قله ۵۶۱۰ متری دماوند

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ پاسدار مرتضی فیروزیان با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت آغاز ماه حزن و اندوه آل الله «محرم الحرام» برای هشتمین بار متوالی ۶۵ کوهنورد خراسانی متشکل از ۳۵ نفر از رزمندگان گردان فاتحین لشکر عملیاتی مردم پایه ۵ نصر و ۳۰ نفر نیز منتخب کوهنوردان بسیجی هیئت کوهنوردی سپاه امام رضا(ع) در قالب یک رویداد ورزشی به مدت سه روز به قله ۵۶۱۰ متری دماوند با موفقیت صعود کردند.

مدیر ورزش همگانی تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در این حرکت فنی، فرهنگی و ورزشی که از مسیر جبهه جنوبی به قله دماوند آغاز شد، قرارگاه پلور و مسجد صاحب الزمان در مسیر صعود سیاه پوش شد که در ادامه نیز پرچم عزای سیدالشهداء(ع) و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی به همت هیات کوهنوردی بسیج سپاه امام رضا(ع) بر فراز بام ایران«دماوند» به اهتزار درآمد.

وی بیان کرد: این صعود سراسری زیر نظر رئیس هیئت کوهنوردی کشور و کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی کشور انجام شد.

فیروزیان افزود: این رویداد فرهنگی ورزشی با قرارگرفتن در تقویم برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی همزمان در کل کشور اجرا می‌شود. همزمان با آغاز ماه محرم سیاه پوش و پرچم عزای سیدالشهداء(ع) بر فراز همه قلل مرتفع ایران عزیز به اهتزاز در آمد.

مدیر ورزش همگانی تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) تحویل پرچم متبرک به حرم مطهر امام رضا(ع) با همکاری آستان قدس رضوی و قرائت زیارت عاشورا و توسل به ائمه اطهار(ع) در طول مسیر را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مذهبی این رویداد ورزشی برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.