رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: ۷۰ مورد آبگرفتگی از معابر، منازل مسکونی، اماکن تجاری، خیابان‌ها و پارک‌های زنجان انجام شد.

آبگرفتگی ۷۰ منزل مسکونی و نقاط شهری زنجان برطرف شد

به گزارش قدس آنلاین مجید امیرفضلی  افزود: پس از بارش رگباری باران در شهر زنجان عملیات امداد و نجات توسط نیروهای آتش‌نشانی در هفت ایستگاه آتش‌نشانی آغاز شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی آتش‎نشانی از چند ساعت قبل مشغول رفع آبگرفتگی معابر و نجات شهروندان درگیر هستند، اضافه کرد: تا کنون بیش از ۷۰ عملیات آبگرفتگی انجام شده است، اما هنوز مشکل کامل رفع نشده است و عملیات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عملیات آبگرفتگی با اولویت واحدهای مسکونی، معابر اصلی، واحدهای تجاری و اماکن عمومی در حال انجام بوده و عملیات رو به اتمام است، گفت: از جمله محلاتی که دچار آبگرفتگی شده کوی فرهنگ، الهیه، خیابان جاوید، فدائیان اسلام است که توسط نیروهای آتش‌نشانی مشکلات آنها حل شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین از وقوع چند مورد شکستگی تنه درخت نیز خبر داد و افزود: اقدامات اولیه در این حوزه نیز در بحث بازگشایی معبر و همچنین جابه جایی تنه درخت انجام شد.

امیرفضلی گفت: هرچند آبگرفتگی معابر بر اثر نفوذناپذیری سطح حوضه‌های شهری و لبریز شدن شبکه مرکب جمع‌آوری آب و فاضلاب و عدم ظرفیت مناسب هیدرولیکی آن و دفع آب های سطحی که خود ناشی از وقوع رگبارهای شدید در سطح شهر باشد، اتفاق می‌افتد، ولی عدم توجه شهروندان و تخلیه زباله و پسماند در جوی‌ها و کانال‌های آب این مشکل را تشدید می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با درخواست از شهروندان مبنی بر رعایت احتیاط و نکات ایمنی در زمان رگباری شدن هوا افزود: از شهروندان می‎خواهیم در صورت بروز حوادث این چنینی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.