در دیدار نخست‌وزیر ازبکستان و رئیس جمهور تاجیکستان، مشارکت راهبردی، هم‌پیمانی و توسعه روابط اقتصادی بررسی و بر توسعه فعالیت کمیسیون بین دولتی تجارت و همکاری‌های اقتصادی تاکید شد.

تأکید رحمان بر گسترش فعالیت کمیسیون همکاری‌های اقتصادی تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالله عارف‌اف» نخست وزیر ازبکستان به تاجیکستان سفر و با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در گفت‌وگوی رئیس جمهور تاجیکستان و نخست وزیر ازبکستان وضعیت و چشم‌انداز روابط دو کشور در زمینه‌های مشارکت راهبردی، هم‌پیمانی و راه‌های توسعه بیشتر آن بررسی شد.

در این زمینه با خرسندی به روند مثبت رشد شاخص‌های تجارت متقابل اشاره و تنوع تجارت دوجانبه و گسترش ساختار کالایی آن به عنوان وظایف مهم شناسایی شد.

در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان به فرصت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف صنعت، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش‌های مورد علاقه اشاره کرد.

از توسعه روابط در زمینه‌های صنایع سبک و غذایی، متالورژی رنگین، صنعت خودروسازی و همچنین مجتمع کشت و صنعت نیز به عنوان یک مسیر امیدوارکننده یاد شد.

علاه بر این طی این دیدار بر گسترش فعال روابط اقتصادی مستقیم بین واحدهای اقتصادی و محافل تجاری در بخش واقعی اقتصاد و توسعه بیشتر همکاری‌ها در سطح منطقه تمرکز شد.

دو طرف نسبت به گسترش بیشتر تبادلات فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور ابراز علاقه کردند.

رحمان بر اهمیت فعالیت فعال کمیسیون بین دولتی تجارت و همکاری‌های اقتصادی در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده برای تقویت همکاری تاجیکستان و ازبکستان تاکید کرد.

دو طرف آمادگی خود را برای تلاش‌های مشترک در جهت ارتقای مستمر طیف وسیعی از روابط بین دو کشور ابراز داشتند.

نخست وزیر ازبکستان روز گذشته به تاجیکستان وارد شد. در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهر دوشنبه، وی مورد استقبال «قاهر رسول‌زاده» نخست وزیر تاجیکستان و سایر اشخاص رسمی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.