سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با صدور بیانیه‌ای، خواستار محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی، از سوی جوامع اسلامی شد.

سفیر ایران خواستار محکومیت اهانت به قرآن از سوی جوامع اسلامی در ایتالیا شد

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا صبوری در این بیانیه از سفرای کشورهای اسلامی و همچنین روسای مراکز اسلامی و ائمه جماعات مقیم ایتالیا خواست تا ضمن محکوم کردن این اقدام توهین‌آمیز و مغایر با تمامی موازین حقوق بشری، صدای اعتراض جامعه اسلامی در ایتالیا را به مقامات ارشد این کشور برسانند.

در بیانیه یادشده که یک نسخه آن توسط سفارت کشورمان منتشر شده است، با تاکید بر اینکه در هیچ منطقی توهین به شخصیت‌ها و کتب مقدس و سوزاندن آن، مصداق آزادی بیان نیست، خواستار پایان دادن به قوانینی شد که ثمره آنها چیزی جز پایان دادن به همزیستی بین ادیان و احترام متقابل بین پیروان آنها و کاشتن بذر خشونت، افراط گرایی و کینه نیست.

 پلیس سوئد روز چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی‌احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.