مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از ثبت ۵۰۰ مورد چند قلوزایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

ثبت بیش از ۵۰۰مورد چندقلوزایی در استان هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم هویدا از ثبت ۵۰۰ مورد چند قلوزایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ در این استان خبر داد و بیان داشت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۴۰۱ مورد دوقلوزایی و ۱۰ مورد سه قلو زایی در این استان به ثبت رسیده است. در سه ماهه سال ۱۴۰۲ نیز، تعداد ۹۲ مورد دوقلوزایی و پنج مورد سه قلوزایی در استان به ثبت رسیده است.

محمد و فاطمه در صدر نام گذاری نوزادان هرمزگانی

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت انتخاب نام نیکو برای فرزندان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نام‌های محمد با ۹۶۵ مورد فراوانی و فاطمه با ۸۵۸ مورد فراوانی پرکاربردترین اسامی انتخاب شده در هرمزگان به شمار می‌روند که والدین بر روی فرزندان خود گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در نام گذاری پسران علاوه بر «محمد» نام های علی با ۴۴۲، آیهان با ۳۷۵، حسین با ۳۵۰ و امیرعلی با ۲۷۹ فراوانی در نام گذاری دختران علاوه بر «فاطمه»، زهرا با ۳۴۲، مریم با ۲۹۷، زینب با ۲۹۶ و فاطمه زهرا با ۲۷۶ فراوانی به ترتیب دارای بیشترین کاربرد در بین نام‌های انتخاب شده برای فرزندان هرمزگان است.

این مقام مسئول یادآور شد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز نام محمد با ۱۸۰ مورد فراوانی و نام فاطمه با ۱۵۹ مورد فراوانی همچنان در صدر نام های انتخابی کودکان هرمزگانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.