۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 897612

تیم ملی کومیته تیمی کاراته در حالی با شکست قزاقستان به نهمین عنوان قهرمانی خود در آسیا دست یافت که با هدایت شهرام هروی پنج دوره قهرمان شده است.

رکورد بی‌نظیر آقای خاص کاراته ایران

به گزارش قدس آنلاین، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در حالی امروز (یکشنبه اول مردادماه) با نهمین قهرمانی کومیته تیمی کشورمان به پایان رسید که سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته با کسب پنجمین عنوان قهرمانی رکورد خود را در این مسابقات دست‌نیافتنی کرد.

تیم کومیته تیمی کشورمان با هدایت هروی در سال‌های 2017، 2018 و 2019 ابتدا موفق به هت‌تریک قهرمانی در قاره آسیا شد. در سال 2020 نیز تیم کشورمان با شکست مقابل قزاقستان در دیدار نهایی به عنوان نایب قهرمانی رسید و مجدداً در دو سال گذشته با برتری مقابل تمامی رقبای خود به عنوان قهرمانی دست یافت.

نکته جالب اینکه در سه قهرمانی از چهار عنوان قهرمانی دیگر کومیته تیمی کاراته کشورمان سیدشهرام هروی دستیار علیرضا سلیمانی، محمد بهرامی و مسعود رهنما بود. دیگر قهرمانی تیم کومیته تیمی کشورمان نیز با هدایت غلامرضا دباغیان در سال 1993 کسب شد.

همچنین تیم کومیته تیمی کاراته کشورمان در سال‌های 2014، 2016 و 2018 با هدایت هروی موفق به هت‌تریک قهرمانی در مسابقات جهانی شد و در سال 2021 نیز تنها به دلیل عدم حضور در مسابقات جهانی امارات از حضور روی سکوهای قهرمانی بازماند.

تیم ملی در اولین و تنها دوره‌ای که کاراته در المپیک حضور داشت با هدایت هروی یک مدال طلا کسب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.