مرد سیاه پوستی که توسط پلیس اوهایو متوقف و از خودرویش پیاده شده بود، مورد حمله سگ پلیس قرار گرفت.

حمله سگ پلیس آمریکا به راننده سیاه پوست

به گزارش قدس آنلاین، مقامات پلیس گشت بزرگراه اوهایو اعلام کردند مرد سیاه پوستی که توسط پلیس اوهایو متوقف و از خودرویش پیاده شده بود، مورد حمله سگ پلیس قرار گرفت.

براساس این گزارش، این حادثه در تاریخ ۴ جولای رخ داد که در آن راننده ۲۳ ساله یک دستگاه خودروی نیمه تریلر به نام جاداریس رز که پس از کمی تعقیب و گریز توسط پلیس بزرگراه متوقف شده بود، مورد حمله سگ پلیس قرار گرفت.

در این گزارش آمده است پلیس ابتدا دستور توقف این راننده جوان را صادر کرد اما وی از این کار خودداری کرد و به راهش ادامه داد. در نهایت پلیس پس از کمی تعقیب و گریز، لاستیک های خودروی وی را کم باد و خودرویش را متوقف کرد.

در ویدئوی منتشر شده توسط گشت بزرگراه، جاداریس در مقابل خودرویش ایستاده و دستانش را بالای سرش گرفته است در حالی که ماموران پلیس از او می خواهند روی زمین بر روی زانوهایش بنشیند. در همین حال یکی از افسران پلیس محلی قلاده سگ را به سمت جاداریس رها می کند.

این در حالی که در ویدئوی منتشر شده یک پلیس ایالتی با فریادهای بلند می گوید "سگ را رها نکن در حالی که دستانش بالاست."

این ویدئو نشان می دهد که سگ به سمت راننده‌ای که روی زمین زانو زده حمله کرده و وی را گاز گرفته و روی زمین می کشاند. در همین حال جاداریس بلند فریاد می زند که "او را از من دور کنید" طوری که هر کس می توانسته صدای او را بشنود.

پلیس بزرگراه افزود: پس از این حادثه بلافاصله کمک های اولیه و اقدامات اورژانسی برای مرد جوان انجام شد و البته به سرعت نیز بازداشت شد. تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

این حادثه یادآور حمله پلیس به یک شهروند سیاه پوست به نام جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ است. درک شووین و دیگر ماموران پلیس مینیاپولیس در روز ۲۵ مه سال ۲۰۲۰ قصد داشتند جورج فلوید، شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله را به ظن استفاده از یک اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی بازداشت کنند. درک شووین در جریان بازداشت جورج فلوید نزدیک به ۱۰ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن او فشار داد و در نهایت باعث مرگ او شد. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

آخرین جملات جورج فلوید پیش از مرگ که چند بار گفته بود «نمی توانم نفس بکشم» طی یک سال گذشته به یکی از شعارهای معترضان به نژادپرستی و خشونت های پلیس آمریکا تبدیل شد.

قتل جورج فلوید موجب گسترش اعتراضات سراسری در آمریکا و سایر مناطق جهان علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس شد و معترضان خواستار اصلاح پلیس و نژادپرستی سیستماتیک شدند.

حدود یک سال بعد دادگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا «درک شووین» افسر پلیس عامل قتل «جورج فلوید» را به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم کرد.

هفته گذشته نیز دادگاهی در مینه سوتا، توافقنامه اصلاحی بین اداره حقوق بشر و پلیس این شهر را تایید کرد. براساس این حکم پلیس میناپولیس دیگر اجازه انجام تحقیق و تفحص از عابران پیاده یا خودروها را نداشته و حتی نمی تواند در مورد مصرف ماده مخدر ماریجوانا حتی اگر بوی آن آشکارا به مشام برسد، از عابران و خودروها تحقیق کند.علاوه بر این، ماموران پلیس باید در اقدامات خود تنش زدایی را در نظر گرفته و در استفاده از شوکر و مواد محرک و التهاب زا مانند اسپری فلفل، محدود شدند. پلیس این شهر همچنین تحت بازرسی های فدرال قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.