مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: رفع چالش‌های ساختاری مرتبط با زندانها به ویژه انتقال زندانهای قدیمی به خارج از بافت شهری را از رییس کل دادگستری استان خواستاریم.

دادگستری چالش انتقال زندان‌ها از بافت شهری را برطرف کند

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، سید مجتبی حسینی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام حمزه خلیلی، رییس کل جدید دادگستری استان اظهار کرد: امید است با مدیریت کارآمد و تحول گرا در رأس شورای قضایی استان و تعامل و همگرایی مراجع قضایی و زندانها در کوتاه مدت شاهد اقدامات اثر گذار در این حوزه باشیم.

همچنین حسینی در این دیدار، در گزارشی به تشریح وضعیت زندان های استان و اقدامات جاری در راستای کاهش جمعیت کیفری و اصلاح و تربیت زندانیان پرداخت.

رییس کل سابق دادگستری خراسان رضوی یکم تیرماه درباره مهم ترین طرح انتقال زندان در استان اظهار کرد: انتقال زندان مشهد مطالبه مردمی است اما مشکل این طرح کمبود اعتبار است و انتقال زندان مشهد اعتبار چندهزار میلیاردی می خواهد.

غلامعلی صادقی افزود: برای انتقال زندان مشهد ١٠٠ هکتار زمین توسط دادگستری استان تملک شده و پیشنهاد می شود از محل منابع مولدسازی اداره کل زندانها اعتبار ساخت آن تامین شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون، کاربری زمین کنونی زندان مرکزی مشهد باید به بالاترین نوع خود تبدیل شود که با این اقدام قیمت آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان می شود و پس از این تغییر کاربری می توان با مذاکره با بخش خصوصی زمینه انتقال زندان مرکزی و ساخت زندان جدید را فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.