بحران در فلسطین اشغالی و علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد به طوری که سازمان پزشکان کارورز این رژیم از اعتراض به اصلاحات قضایی و اعتصاب روز سه‌شنبه خبر داد.

پزشکان نیز به صف اعتصاب کنندگان در فلسطین اشغالی پیوستند

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه بحران در رژیم صهیونیستی بابت طرح جنجالی اصلاحات قضایی که در پارلمان این رژیم تصویب شد، پزشکان کارورز ساکن فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند فردا سه شنبه دست به اعتصاب خواهند زد.

روزنامه «چروز الم پست» دوشنبه شب نوشت، سازمان پزشکان کارورز اعلام کرد ۷۳ درصد از پزشکان  کارورز از اعتراض به اصلاحات قضایی و اعتصاب روز سه‌شنبه حمایت خواهند کرد. این سازمان از همه پزشکان کارورز دعوت کرده  فردا سه شنبه دست از کار کشیده و تنها در صورت فوریت‌های پزشکی به طبابت مشغول شوند.

بر اساس این گزارش، در اعتراض به طرح جنجالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هزاران نظامی این رژیم اعلام کرده اند که به خدمت در ارتش به عنوان نیروی ذخیره پایان خواهند داد.

خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی برای اکثر مردان اجباری است. پس از اتمام خدمت سه ساله، بسیاری از آنها تا ۴۰ سالگی یا بالاتر به خدمت به عنوان نیروی  ذخیره ادامه می‌دهند. نیروهای ذخیره مجموعه مهمی از نظامیان را تشکیل می‌دهند که نقش مهمی در تقویت ارتش ایفا می‌کنند. معترضان می‌گویند که نمی‌خواهند در مکانی که  به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، خدمت کنند.

«یدیت گیتلمن» کارشناس ارشد موسسه «مطالعات امنیت اسرائیل» با در زمینه اوضاع کنونی گفت: «اگر اینها به ویژه در نیروی هوایی ریشه دوانند، به عملکرد ارتش ضربه خواهد زد».

پارلمان رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دوشنبه  علی‌رغم اعتراض گسترده احزاب اپوزیسیون به حذف اصل «عدم معقولیت» رای داد. این اصل با رای مثبت ۶۴ عضو پارلمان به تصویب رسیده و نمایندگان اپوزیسیون جلسه امروز را تحریم کردند.

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب حذف این اصل درواقع قانون تغییر در بخشی از ساختار قضایی را تایید نهایی کرده‌ که احزاب اپوزیسیون به‌شدت با آن مخالف هستند چراکه حذف این اصل اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی را کاهش و در مقابل نفوذ قوه مجریه را افزایش می‌دهد.

اصل عدم معقولیت به دیوان عالی رژیم صهیونیستی این امکان را می‌داد که تصمیمات دیگر قوه‌ها را در صورتی که آن را غیر معقول بداند، ملغی کند، اما با تصویب این طرح قوه قضائیه دیگر امکان لغو تصمیمات دیگر قوه‌ها را نخواهد داشت.

«یائیر لاپید»، رئیس مخالفان کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تصویب لایحه اصلاحات قضائی واکنش نشان داد. 

لاپید گفت: «[تصویب این طرح]، شکستن کامل قواعد بازی است. دولت و  کابینه ائتلافی می‌تواند مسیر حرکت کشور را تعیین کنند اما نمی‌تواند درباره ماهیت کشور تصمیم بگیرد.»

وی در ادامه گفت: «روز غم‌انگیزی است، روز نابودی خانه‌مان و روز نفرتی غم‌انگیز است، اما ببینید کابینه ائتلافی چطور جشن گرفته است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.