رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مهندسی شهر مقدس مشهد باید آینده نگرانه، همه جانبه و با توجه به نیازهای آتی و واقعی شهر باشد.

مهندسی شهر مشهد باید آینده نگرانه و با توجه به نیازهای آتی و واقعی شهر باشد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در جریان دیدار و گفتگو شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر مقدس مشهد با اشاره به جایگاه ممتاز شهر مقدس مشهد به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا (ع) اظهار کرد: از این وجود با برکت باید در جهت اعتلای جایگاه شهر مقدس مشهد و حتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره برد. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مدیریت شهری و اعضاء شورای اسلامی شهر افزود: مهندسی شهر مقدس مشهد باید آینده نگرانه، همه جانبه و با توجه به نیازهای آتی و واقعی شهر باشد. 

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات موفق سایر شهرها و مناطق در حوزه مدیریت شهری گفت: هوشمند سازی فرایندها و داشتن نگاه نو به مسائل مبتلا به شهری با محوریت ارتقاء رضایتمندی‌های عمومی از ضروریات کار در شهر است.

خلیلی با اشاره به مسأله حاشیه نشینی در کلان شهرها گفت: توجه ویژه و همه جانبه به حاشیه شهر مشهد مقدس با جمعیت قابل توجه؛ باید از اولویت‌های اقدامات در دست اجرا باشد و در کنار آن بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: توسعه مادی و معنوی شهر باید با یک نگاه متعادل به صورت جدی با محوریت حرم مطهر رضوی پیگیری شود و در این راستا تلاش برای تثبیت درآمدهای پایدار مهم است.

وی افزود: شرایط جهانی به صورت مستمر در حال تغییر است و کشورها و کلان شهرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند بنابراین با توجه به چنین واقعیاتی باید برای مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی کرد و در این زمینه استفاده از تجربیات موفق و نوآورانه سایر مناطق و شهرها می‌تواند مفید باشد.

خلیلی گفت: برنامه‌ریزی‌ها در شهر مقدس مشهد باید حول محور زیارت صورت پذیرد و در کنار آن نیز از ارتقاء وضعیت ظاهری و مادی شهر نیز غفلت نکرد تا شاهد رضایتنمدی عمومی شهروندان گرانقدر روزافزون گرامی باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: تلاش مسئولان و مدیران برای خدمت رسانی در حوزه های مختلف باید به تغییرات ملموس و دارای نتیجه منتهی شود و علی الاصول برای رسیدن به اهداف عینی؛ پروژه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل تعریف، پیگیری و ارزیابی است.

گفتنی است؛ در این دیدارها شهردار و رئیس اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گزارشی از اقدامات در دست اجرا ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.