مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: قیمت انواع نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در این استان با هدف همسان سازی قیمت نان با استان‌های همجوار افزایش یافته است.

قیمت جدید نان در خراسان جنوبی اعلام شد

به گزارش قدس انلاین، علی صادقی  افزود: قیمت جدید نان از اول مرداد به نانوایی‌ها ابلاغ شده اما به دلیل به‌روز نبودن کارتخوان‌ها از دوم مرداد در خراسان جنوبی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در راستای همسان‌سازی قیمت نان با استان‌های همجوار موضوع قیمت جدید نان در جلسات و کمیته‌های تخصصی در استان مورد بررسی قرار گرفت و به وزارت کشور ارسال شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف از همسان سازی قیمت نان در استان حمایت از نان سنتی و یارانه‌ای به ویژه سنگک و لواش سنتی همچنین حمایت از نان‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: قیمت نان از سال ۱۳۹۹ تاکنون در استان خراسان جنوبی افزایش نداشته در حالی که هزینه‌های نانوایی از جمله اجاره‌بها، خمیرمایه، دستمزد نیروی کار و هزینه‌های جاری آب، برق و گاز افزایش چشمگیری داشته است.

صادقی گفت: قیمت نان (با آرد یارانه‌ای نوع یک) لواش سنتی و تفتان ۳۳ درصد، تفتان و بربری سنتی ۴۰ درصد، سنگک ماشینی ۲۳ درصد و سنگک سنتی ۴۲ درصد افزایش یافته و در مجموع قیمت انواع نان یارانه‌ای نوع یک در استان به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی بیان کرد: قیمت نان (با آرد یارانه‌ای نوع ۲) شامل لواش سنتی و ماشینی ۱۱ درصد، تافتون و بربری ماشینی و سنتی ۱۷ درصد، سنگک ماشینی ۱۱ درصد و سنگک سنتی ۳۳ درصد افزایش داشته و در مجموع قیمت انواع نان نیمه یارانه‌ای ۲۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.