وزیر امور خارجه روسیه خبر داد که نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه طی سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

لاوروف: نشست سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه نشستی را با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان برگزار کرد. 

لاوروف پس از این دیدار گفت که برنامه ریزی شده است که نشستی با حضور سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی سال جاری میلادی برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «امیدواریم که مذاکرات ادامه یابد و پیشنهاد می‌دهم که گفت‌وگو توسط اعضای پارلمان‌ها نیز آغاز شود».

جمهوری آذربایجان و ارمنستان مدت‌هاست که با پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند، اما تاکنون به نتیجه‌ای نینجامیده و یکی از مهمترین مشکلات باقیمانده مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید اعمال می‌کند.

 «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان پیش از این با بیان اینکه جمهوری آذربایجان در حال پاکسازی قومی در منطقه است، از اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی تداوم مسدود شدن گذرگاه لاچین کمک خواست.

اخیراً «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به تشدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از احتمال بروز یک درگیری جدید بین دو کشور خبر داد و هشدار داد که اگر دو کشور نتوانند درباره معاهده صلح به توافق برسند، «بسیار محتمل است» که درگیری جدیدی بین آن‌ها رخ دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.