«بتزالل اسموتریچ» وزیر تندرو و افراطی کابینه نتانیاهو که یکی از اعضای کلیدی کابینه وی و از حامیان اصلی طرح‌های بنیامین نتانیاهو به شمار می رود، از نخست وزیر تل آویو خواست که لایحه تغییرات قضایی را تعلیق کند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز خواستار تعلیق لایحه تغییرات قضایی شد

به گزارش قدس آنلاین، اسموتریچ به همراه نتانیاهو از "آریو لیوین" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به عنوان طراح اصلی طرح اصلاح قانون قضایی نیز خواسته که این قانون را تعلیق کنند.

وی علت این کار را پیامدهای اقتصادی و امنیتی در اسرائیل اعلام کرده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

این پیش نویس با ۶۴ رای تصویب شد و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آن رای مثبت داد.

کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.