یکی از رهبران چارچوب هماهنگی، از ارائه ۳ درخواست رسمی به اینترپل برای بازگرداندن عامل اهانت به قرآن کریم در سوئد به عراق خبر داد.

عراق ۳ درخواست رسمی برای استرداد سلوان مومیکا به اینترپل داده است

به گزارش قدس آنلاین، «ترکی العتبی» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی»، امروز (چهارشنبه، ۲۶ جولای)، اعلام کرد که سه درخواست رسمی برای بازگرداندن «سلوان مومیکا»، پناهجوی عراقی که به قرآن و پرچم عراق در سوئد اهانت کرد، به اینترپل ارائه شده است. 

وی در گفت‌وگو با «المعلومه»، توضیح داد: «سه درخواست رسمی به سازمان بین‌المللی پلیس جنائی (اینترپل) برای کمک به استرداد سلوان مومیکا، پناهنده عراقی که در سوئد به سر می برد و بیش از یک بار اقدام به اهانت آشکار به قرآن کریم و پرچم عراق کرده، ارائه شده است. اقدامی که خشم همه مسلمانان جهان از جمله عراق را برانگیخت».

وی افزود: «دولت سوئد در این زمینه با اینترپل همکاری می‌کند و انتظار می‌رود که ظرف سه ماه آینده درخصوص سرنوشت سلوان تصمیم‌گیری شود. عراق به پیگیری پرونده سلوان ادامه می‌دهد، به ویژه که چندین حکم بازداشت رسمی علیه او به اتهامات مختلف صادر شده است که بازگشت او برای تکمیل محاکمه را ضروری می کند.

سلوان مومیکا که حدودا سه هفته پیش با مجوز پلیس سوئددر نخستین روز از تعطیلات عید قربان، اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، ظهر پنجشنبه هفته پیش بار دیگر با چراغ سبز پلیس سوئد به کتاب مسلمانان اهانت کرد و پرچم عراق را به آتش کشید.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) در این باره اعلام کرده بود که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.