سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد مسکو حق پاسخ سخت به حملات تروریستی اوکراین علیه کریمه و مسکو را محفوظ می‌دارد.

مسکو: حق پاسخ سخت به حملات اوکراین را محفوظ می‌داریم

به گزارش قدس آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به حملات تروریستی اوکراین علیه کریمه و مسکو به سختی پاسخ دهد.

دستگاه دیپلماسی روسیه شامگاه دوشنبه هم در پی حملات کی‌یف اعلام کرد روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به حملات پهپادی به مسکو و شبه جزیره کریمه پاسخ سخت دهد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این دیپلمات روس درباره حملات اخیر اوکراین گفت: در تاریخ ۱۷ ژوئیه حمله‌ای به پل کریمه انجام شد. در تاریخ ۲۴ ژوئیه دو پهپاد اوکراینی تلاش کردند به اهدافی در مسکو حمله کنند. ۱۷ پهپاد تلاش کردند تاسیسات در کریمه را مورد حمله قرار دهند. 

وی افزود: نیروهای دفاع هوایی روسیه و سامانه‌های جنگ الکترونیک این حملات را با موفقیت دفع کردند. پیش‌تر در تاریخ ۲۰ ژوئیه، یک پهپاد اوکراینی به روستای «زادولنویه» در کریمه حمله کرد و متاسفانه در آنجا تلفاتی وجود داشت، یک دختر ۱۴ ساله کشته شد.

بامداد دوشنبه رئیس منطقه کریمه از جدیدترین حمله اوکراین خبر داد و اعلام کرد ۱۷ پهپاد ارتش اوکراین که برای هدف قرار دادن این شبه‌جزیره به منطقه فرستاده شده بود، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شد. در واکنش، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «تمام پهپادهای به‌کار رفته در حمله به مسکو نابود شد و اقدامات تلافی‌جویانه در حال انجام است. عملیات نظامی ویژه هم ادامه دارد و به اهداف خود می‌رسد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اظهارات امروز خود افزود: کمیته تحقیقات روسیه همه این جنایات را به طور کامل بررسی می‌کند. عاملان قطعاً شناسایی و مجازات خواهند شد. این حق را محفوظ می‌داریم که اقدامات تلافی‌جویانه سخت انجام دهیم. 

تداوم حملات اوکراین به داخل خاک روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و گروه‌های خرابکار، آمریکا را به واکنش وادار کرد. واشنگتن پس از آنکه دو پهپاد اوکراینی اوایل روز دوشنبه به ساختمان‌های غیرنظامی در مسکو آسیب رساندند، ادعا کرد از حملات اوکراین به داخل خاک فدراسیون روسیه حمایت نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.