یک عالم برجسته اهل سنت گفت: جهان اسلام به هتاکان قرآن کریم پاسخ قاطعی می‌دهد، چراکه قرآن و تمام کتب آسمانی خط‌ قرمز مسلمانان است و توهین به مقدسات به‌شدت محکوم است.

جهان اسلام به هتاکان قرآن کریم پاسخ قاطعی می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده امام‌جمعه سابق بوکان، در گفتگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به چهره دروغین کشورهای غربی در تفسیر آزادی بیان، افزود: مگر می‌شود به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان توهین کرد و اسم آن را آزادی بیان گذاشت؟

وی افزود: توهین به کتاب آسمانی و حمایت کشورهای غربی از این اقدامات تحت نام آزادی بیان به‌شدت محکوم است.

این عالم برجسته اهل‌سنت تصریح کرد: غربی‌ها طی دهه‌های گذشته سعی کردند با نام آزادی بیان چهره مذهب و دین را در میان ملت‌های جهان مخدوش نشان دهند.

 امام‌جمعه سابق بوکان عنوان کرد: حکمرانان غربی توهین به کتب آسمانی را آزادی بیان می‌دانند درحالی‌که همین کشورها نام‌ بردن از هولوکاست را به هر شیوه و شکلی ممنوع کردند.

 وی افزود: نیاز است رهبران جهان اسلام برای یک‌بار هم که شده است، وحدت خود را نشان دهند به‌صورت ید واحد به این اتفاقات واکنش نشان دهند.

خلیفه‌زاده ادامه داد: علت ادامه‌دار بودن چنین توهین‌هایی به مقدسات امت اسلامی و حمایت‌های دول غربی عدم واکنش به‌موقع و واحد جهان اسلام است، پس در این حوزه لازم است همه ملت‌های مسلمان واکنش قاطع داشته باشند.

 امام‌جمعه سابق بوکان افزود: جدای از رهبران جهان اسلام لازم است همه روحانیون اهل‌تسنن و شیعه نیز در بیانیه‌ای واحد به این توهین‌ها واکنش جدی نشان دهند تا دیگر شاهد چنین رفتارهای سخیفی از سوی دشمنان دین نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.