فرمانده پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب نسبت به اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت که این جنگ پیروز نخواهد داشت.

هشدار و اعتراف رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از تشدید اختلافات و بروز جنگ داخلی

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری "المیادین"، «تامیر هایمن» رئیس پیشین شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره تأکید کرد: اسرائیل وارد نبردی شده (اختلافات داخلی) که هیچ یک از طرف ها در آن پیروز نخواهند بود.

سخنان این فرمانده نظامی صهیونیست همزمان با آن بیان شد که نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که ۵۶ درصد صهیونیست‌ها، نگران آغاز یک جنگ داخلی هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ( دوم مرداد) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.