همزمان با غروب نهم ماه محرم، آیین سنتی خطبه‌ خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در میان حزن و اندوه خادمان و زائران این حرم قدسی برگزار شد/ آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

به گزارش آستان نیوز، در شب عاشورای حسینی، آیین سنتی و کهن خطبه‌خوانی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران و همچنین خادمان بارگاه منور رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم خادمان بارگاه رضوی با در دست داشتن لاله های شمع، گرداگرد صحن پیامبر اعظم(ص) حضور داشتند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش فرا دادند.

در این مراسم با سابقه ۳۰۰ ساله که به صورت زنده از برخی شبکه های سیما و شبکه های مجازی پخش شد، خطبه شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مرثیه خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین(ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمان بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران این حرم قدسی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، با اشاره به هجمه دشمنان اسلام به این این انسان ساز در قالب قرآن سوزی، گفت: امروز یزیدیان زمان قرآن را می‌سوزانند چنانکه در عاشورا نیز سپاهیان یزید با شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و باران باوفایش در حقیقت قرآن را آتش زدند.

وی ادامه داد: علت مقابله دشمنان با قرآن این است که قرآن، حسین(ع)، انسان و خلیفه الله تربیت می‌کند، سعادت دنیا و آخرت نیز در قرار گرفتن در سفینه حسینی است.

وی اظهار کرد: در عصر عاشورا به ظاهر خیمه‌ها را آتش زدند اما در اصل آتش به حقیقت قرآن افتاد، چون حسین(ع) تربیت شده قرآن و قرآن ناطق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.