رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از عملیات اطفای حریق مرکز نگهداری کودکان گرگان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ کودک از میان دود ناشی از حریق نجات یافتند.

حریق در مرکز نگهداری کودکان گرگان/ نجات ۲۰ کودک از میان زبانه‌های آتش

موسی الرضا صفری شامگاه امروز جمعه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی در محله استرآبادی پرداخت و اظهار کرد: این حریق ساعت ۱۶ و ۳۶ دقیقه عصر امروز رخ داد و پس از اعلام وقوع حادثه به سامانه ۱۲۵، نیروهای آتش‌نشانی به محل مذکور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه دو تیم عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی بی درنگ از ایستگاه‌های شماره ۲ و ۶ و یک تیم کمکی از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: حریق در طبقه فوقانی یکی از مراکز نگهداری کودکان شهر گرگان صورت گرفت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه پس از حضور نیروهای عملیاتی در محل، ابتدا عملیات تخلیه اضطراری انجام شد، افزود: با همکاری آتش‌نشانان و همسایگان همه کودکان از داخل ساختمان دود گرفته خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان حریق به سرعت مهار و از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور جلوگیری به‌عمل آمد، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های اعلامی تا این لحظه حدود ۲۰ کودک در سلامت کامل از داخل ساختمان در حال حریق خارج شدند.

صفری در خصوص آخرین وضعیت حریق ساختمان توصیح داد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانان در محل حادثه حضور دارند و خبرهای تکمیلی پس از پایان عملیات امداد و نجات و اطفا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان توصیه کرد: قطعاً حضور و تجمع افراد در محل حادثه که خیابان استرآبادی است، عملیات اطفا را با مشکل مواجه می‌کند، همشهریان ضمن پرهیز از حضور در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی و انتشار شایعه به شدت بپرهیزند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: هنوز علت دقیقه وقوع آتش‌سوزی مشخص نیست و کارشناسان برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر موضوع فوق در محل حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.